Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Eens, in vroeger jaren, aan het Boerhaaveplein......

In vroeger dagen, namelijk de vijftiger jaren van de vorige eeuw, bevond het halfcirkelvormige Boerhaaveplein zich nog aan de voet van de Spoorlijn die tot op de huidige dag Tilburg met onder meer 's-Hertogenbosch verbindt. De straten in de omgeving die het oude ziekenhuis omcirkelden waren, als moest het zo zijn, genoemd naar medici en in deze contreien bevond zich mijn geboortehuis waarin ik mijn jeugd doorbracht, liefdevol omringd door vader en moeder, oma en tantes en ooms.

In de brede promenade die zich uitstrekte langs de spoorlijn hadden diverse neringdoenden hun bezigheden gevonden, zoals daar waren een visboer en een zaak die kazen in alle soorten en maten verkocht. Het was vanuit de Gerard de Bondtstraat slechts enkele straten ver naar genoemd plein en die weg legde ik graag af met oma en nog zo goed herinner ik me hoe ik dan in de kaaswinkel een stukje kaas kreeg dat welwillend aangereikt werd vanaf de andere zijde van de hoge toonbank.....

Schrijver: I.Broeckx
13 januari 2021


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 1 stemmen 47



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)