Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voorouders

Daar, op het oude Korvelplein, onder die lantaarn, voor die kerk, die gelardeerd was met heiligenbeelden, vond, zoals men beweert in de familie, hun eerste ontmoeting plaats. Ze waren mijn goede grootmoeder en grootvader. Zij was onderwijzeres, hij had een zaak in huishoudelijke artikelen. De drie zonen en de dochter zijn mijn voorouders.
Het gezin moest laveren door de recessie van de twintiger jaren en vluchten naar een buitenwijk na opa's faillissement. De dochter die het leven niet kon dragen vluchtte eveneens maar op dramatische wijze in het vuur van haar eigen aansteker dat haar vermoorden zou. Haar broer, mijn oom, zocht in het verre Australië zijn heil maar keerde op een laat tijdstip incidenteel terug naar zijn geboortegrond en nam zijn oude moedertje bij het weerzien in zijn armen.
De andere broer werd mijn vader, een kleine ambtenaar en ik ben zijn dochter die haar leven nog in alle stilte voortzet.....

Schrijver: I.Broeckx
19 februari 2021


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 2 stemmen 109



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)