Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over geschiedenis

Bij ons nieuwe Rooftoprestaurant genaamd "Doloris"

Vanaf mijn hooggelegen zitplaats op het balkon van ons grote nieuwe restaurant genaamd "Doloris", het grootste rooftoprestaurant van de Benelux, heb ik uitzicht op een dramatisch aandoende asgrauwe wolkenpartij waarbij de zon juist even aan de rand daarvan verschijnt en op mijn geboortestad waarin mijn leven zich voltrokken heeft; op de grote hijskranen, de voorboden van een nieuwe toekomst die zich zal ontrollen en verder weg aan de horizon zie ik de hoge flats van Tilburg Noord die eens, lang geleden, voor mij eveneens een voorbode vormden; en wel een voorbode van een liefde die inmiddels ook weer teloor is gegaan.....

Waar nu "Doloris" is gevestigd was eens ons oude postkantoor waar ik ook voetstappen heb liggen en vandaag de dag zouden we eveneens de "psychedelische" uitstalling kunnen bezoeken maar dat was ons net iets teveel......

Schrijver: I.Broeckx
29 september 2021


Geplaatst in de categorie: geschiedenis

5.0 met 2 stemmen 121



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)