Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Schooljaren

Mejuffrouw H. in de cognackleurige trui schudde alle toekomstige leerlingen en ook mij de hand op de eerste schooldag. Het tijdperk van "aap, noot, mies" was aangebroken en vanaf mijn plaats tegen de gelaagde muur van het houten schoolgebouw zou ik voortaan het wilde, onstuimige spel van mijn medescholieren gadeslaan zonder er zelf aan deel te nemen. Spoedig was het zonneklaar dat de Zusters van Liefde wel een buitengewone voorkeur hadden voor de twee meisjes met de blonde paardenstaarten: de tweeling Daniëlle en Marianne. Zij mochten met de goudkleurige inkt schrijven en voor hen werd de kleurige mooie wol gereserveerd terwijl voor mij het dunne paarse garen uit een lade werd opgediept om wanten van te breien. Zes leerjaren volgden en tenslotte bleek ik de enige van de klas te zijn die naar de HBS mocht. Maar tot mijn verbazing en afgrijzen keerden allen zich op een winterse dag tegen mij in een sneeuwballengevecht. Mijn bril, die ik altijd al droeg viel van mijn gezicht af en huilend vluchtte ik naar mijn ouderlijk huis in een van de straten van de arbeiderswijk....

Schrijver: I.Broeckx
27 december 2021


Geplaatst in de categorie: school

5.0 met 1 stemmen 66



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)