Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het verstand verloren?

De naam is genoemd, het woord is uitgesproken; het ijzingwekkende en gruwelijke woord "dementie". Daarmee is de ziekte benoemd, is het etiket op het voorhoofd gedrukt, schijnt het voorheen onverklaarbare een verklaring en duiding te hebben gekregen en daarmee schijnen bevreemdende verschijnselen op enigszins geruststellende wijze te zijn ondergebracht in een "categorie van het denken".

Toen ik echter mijn vriendin ontmoette, bleken ondanks alles de woorden die van haar lippen kwamen nog altijd geregeerd te worden en onder het commando te staan van haar streng geordende verstand. Niet voor niets was zij lerares en de beschaving en ontwikkeling hadden hun sporen nagelaten en deze klonken door in ieder woord en iedere zin die zij uitsprak. De merkwaardige "hallucinatie" inhoudende dat het parfum van een van haar bezoeksters verdreven werd door de geur van koffie was ondanks alles moeilijk te verklaren.....

Schrijver: I.Broeckx
8 januari 2022


Geplaatst in de categorie: individu

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 59



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)