Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bij de longarts (vervolg)

De wachtkamer van de Afdeling Longgeneeskunde van het Tilburgse Twee Steden Ziekenhuis heeft wel iets weg van een tempel of van een kerk. Het morgenlicht valt boogvormig op de kale witte wanden. Enkele "gemondkapte" dames en heren wachten tot de longarts in de deuropening verschijnt en tot hun naam weerklinkt en zo kom ook ik aan de beurt: "Mevrouw Broeckx!".

In de spreekkamer van de longarts larderen twee levensgrote schilderijen, waarschijnlijk van Piet Mondriaan, en heel toepasselijk, de wand, waarop bomen zijn afgebeeld die in de wijde hemel hun kruin uitstrekken, mogelijk symboliserend de heilzame, ruime atmosfeer die hij, de longarts, zijn patiënten zozeer toewenst.
"De foto is goed" verklaart hij onmiddellijk en "die bepaalde medicijnen hadden kennelijk geen toegevoegde waarde". We gaan dus een nieuwe koers varen in het nieuwe jaar en hopelijk zal ons schip, figuurlijk gesproken, niet te pletter lopen op de rotsen.....

Schrijver: I.Broeckx
13 januari 2022


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.3 met 3 stemmen 49



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)