Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Medice, cura te ipse.....!

Waar, in Tilburg, het Sint Annaplein als het ware moeiteloos en onmerkbaar overgaat in de welhaast kosmopolitisch aandoende Korvelseweg met haar vele, al dan niet succesvolle, neringdoenden (blauwe naamplaatjes dragen de naam van het plein en van de weg) was eens, lang geleden, mijn studentenkamer die grensde aan het huis van de arts. Vandaag de dag getuigen nog slechts de gang en de deur die leidden naar zijn spreekkamer van zijn lang-vergeten leven, van zijn zorgzaamheid. Hij, die, vaak tevergeefs, streed tegen een veelheid van ziekten en die ik vaak heb bezocht, viel zelf ten prooi aan ziekte en dood nog vóór dat de rust, de ontspanning en de vrije tijd van zijn oude dag aangebroken waren. Nu doen nog slechts anekdotes over dokter H. de ronde; over zijn goedgunstigheid dan wel humeurigheid, over de juiste, dan wel misplaatste behandeling....De mortuis nihil nisi bene.....

Schrijver: I.Broeckx
1 februari 2022


Geplaatst in de categorie: individu

5.0 met 1 stemmen 45



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)