Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Gewoon wat kleine spullen

Beiden niet erg lekker moeten we toch een “ paar “ boodschappen halen en het liefst zo dichtbij mogelijk, dat gaat natuurlijk prima want appie zit in de buurt en zo, nemen we het meest kleine spul mee, niet meer dan tien artikelen bedenk ik me net! Ik passeer een vrouwtje wat talmt bij een rek en vraag: kan ik er langs? Jazeker zegt ze, ik sta bij te komen van de schrik, wijzend op de producten die in het schap staan en: in de aanbieding ook nog. Ik kijk haar aan en zeg- erg hè, zo vreselijk duur allemaal, waarop ze zegt: ik red het gewoon niet meer, alles is duurder, onbetaalbaar ook nog en ik zeg: weet je, op zelfs de gewone producten zit minstens 0.10 verschil met een paar weken terug, ik schrik steeds weer van de bon..

Zelfs aanbiedingen zijn onbetaalbaar geworden, zeker bij appie maar dat deed ik mezelf aan deze keer! Ik snap heel goed dat mensen met een gering inkomen er niet meer van rondkomen, want al gaan de prijzen omhoog, de aow blijft eender, net als de pensioenen! Als ik zie wat ze op de band legt, valt m’n oog op de talloze stickertjes op haar boodschappen, alles wat er ligt moet ze vandaag gebruiken want: de houdbaarheidsdatum is vandaag: op de trouwdag van een bekend stel, die ongetwijfeld geen spullen zullen eten, voorzien van een stickertje…

Het is ongelijk verdeeld…

... Het oude vrouwtje ...

Schrijver: An Terlouw, 2 februari 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 77



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)