Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In het Wijkcentrum

Toen ik van huis ging verwelkomden mij de narcissen, in keurige colonnes wachtend op de aanstaande lente, in het plantsoen naast mijn flat.....

De ijverige dames waren samengekomen in een lokaal van het nabijgelegen Wijkcentrum, en gezeten rond een lange tafel volvoerden ze hun knutselwerkjes. Een van hen werkte aan een klein geborduurd mandje met hengsel en met een afbeelding van een haasje - alvast een surprise voor Pasen en anderen waren bezig met het borduren van kaarten, te gebruiken voor diverse doeleinden....

Bij de "Aldi" had ik een klein knutselwerktje bemachtigd, een "voorgefabriceerd" schilderijtje om met verf in te kleuren van twee lieflijke poesjes. Naarmate ik verder vorderde met mijn werkzaamheden werden de gestalten van de dieren steeds meer zichtbaar en tenslotte hadden ze zich als het ware "losgemaakt" uit hun kleurige achtergrond en toonden ze zich overduidelijk.

Een gefacetteerd raam hield een landschap voor ons verborgen en het gesprek kwam op de "ongewenste intimiteiten", nu kennelijk algemeen en mijn gedachten dwaalden ver af, naar de ontrouwe vriend, sinds jaar en dag verblijvend in verre, ongeziene en mij onbekende contreien......

Schrijver: I.Broeckx
18 februari 2022


Geplaatst in de categorie: hobby

3.5 met 4 stemmen 50



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)