Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Onze Spoorzonewandeling

Het is een komen en gaan van reizigers en passanten bij de uitgang van ons Tilburgse station aan het Burgemeester Stekelenburgplein op een zaterdag in de vroege lente van dit jaar. Sommigen hebben plaatsgenomen op de stenen balustrades aldaar. Daar wachten ook drie heren, gekleed in het blauw-gele uniform van de Stadsgidserij, op mij.

We zullen vandaag gaan wandelen langs de Burgemeester Brokxlaan, die als een lint van precies een kilometer lengte ligt uitgestrekt, en door de doorgang bij de witte flats aan de Clarissenhof met haar Italiaans aandoende arcades.
In een loods is een maquette opgesteld die de toekomstplannen van de gemeente voor het gebied weergeeft, met veel nieuwe hoogbouw. Helemaal aan het eind van ons traject bevindt zich onze Koepelhal. Haar sterke spanten zullen zelfs onder de atoombom niet bezwijken.

Onze wereldberoemde LocHal, die we tenslotte bezichtigen, heeft zelfs de "New York Times" gehaald en hier eindigt onze wandeling.

Schrijver: I.Broeckx
14 maart 2022


Geplaatst in de categorie: woonoord

5.0 met 1 stemmen 50



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)