Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Sweet is the Lore that Nature brings" (Shelley)/Een bezoek aan de Heemtuin te Rucphen

We waren naar het West-Brabantse dorp Rucphen gereisd om een Heemtuin te bezichtigen; een van de mooiste wilde bloementuinen van Nederland en Vlaanderen.

Vanuit een houten paviljoen, waarin opgezette dieren als een bunzing met opengesperde bek en eveneens opgezette vogels zoals een sperwer, een ekster en een patrijs te bewonderen waren, werd ons koffie geserveerd.

Kronkelige paden, in dit seizoen door groen omzoomd, voeren door de landelijke, prachtige tuin. Ik betreed een houten bruggetje dat uitzicht biedt op een water dat daar stilletjes ligt te glanzen en bloesems als een bruidssluier welven zich over mijn pad. Bloempjes met blauwe kelkjes als uit een sprookjesboek flankeren het pad en tonen hun lieflijke gedaante. Bomen die vol in het blad staan tonen een explosie van groen op deze dag in april. In een "insectenhotel" zoeken insecten hun toevlucht.

Tenslotte hebben wij de terugreis naar Tilburg aanvaard en onze chauffeur en vrijwilliger bedankt voor de reis.

Schrijver: I.Broeckx
16 april 2022


Geplaatst in de categorie: natuur

4.5 met 2 stemmen 99



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)