Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zijn leerboek / Un Grand Amour

In mijn boekenkast vond ik onlangs tussen "restanten van mijn leven" ofwel tussen "Forgotten Lore" het leerboek van mijn goede, lieve Vader die ik lang geleden heb moeten overgeven aan God, dan wel aan de Kosmos, dan wel aan de Sterren.

De titel van het boek is: "Le Francais accéléré". Daarin heeft hij in het mij zo vertrouwde handschrift, dat hij ook op zijn kantoor bezigde, de woordjes gekrabbeld: "livre","père","mère".

Hij verheerlijkte zozeer de studie van de hem zozeer geliefde taal die hij zo graag in zijn jeugdjaren al had willen volvoeren, maar tegengehouden door armoede en crisis moest hij dag in dag uit zijn saaie werk van belastingambtenaar behartigen in het Kafkaëske gebouw aan de Stationsstraat, waar hij gepest en vernederd werd.

Op zijn sterfbed verklaarde hij nog hoe fijn we samen hebben gestudeerd. Ik kan onze relatie slechts omschrijven met de woorden: "Un Grand Amour".

Schrijver: I.Broeckx, 19 april 2022


Geplaatst in de categorie: liefde

4.5 met 2 stemmen 75



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)