Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Opnieuw bij Woonzorgcentrum "Joannes Zwijsen" (vervolg)

Door de lange gang, die deels behangen is met Brabants-blauwe tegeltjes en waarin een rij boeken in een boekenkast alsmede een lieflijk Paastafereel is uitgestald, heb ik "De Refter", het restaurant van Woonzorgcentrum "Joannes Zwijsen" bereikt....

Het is hier langzamerhand drukker geworden en de jongedames in de zwarte kledij met het opschrift "De Wever" lopen af en aan om de gasten, bewoners van het Woonzorgcentrum, met maaltijden te bedienen...

Ik neem plaats in het midden van de zaal en voel de blikken die op mij gericht zijn. Mevrouw naast mij, een fragiele, hoogbejaarde dame, wil eigenlijk geen gesprek aangaan, maar verklaart niettemin dat ze hier al twintig jaar woont en drie kamers tot haar beschikking heeft met een weids uitzicht. Ze zal haar maaltijd mee naar haar appartement nemen....

Als het langzamerhand stiller wordt in het restaurant overspoelt een tomeloos verdriet mij als een onverwachte stormvloed en ik keer huiswaarts.....

Schrijver: I.Broeckx, 23 april 2022


Geplaatst in de categorie: ouderen

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 64



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)