Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In "De Schaapskooi" te Schijndel

Op een regenachtige dag in april 2023 zijn we met de "Opstapbus" dwars door ons Brabantse land naar Schijndel gereisd. Daar troffen we, omringd door grasgroene weiden die tot aan de horizon reiken, de gebouwen van "De Schaapskooi" aan. De eigenlijke stal waarin de dieren zijn ondergebracht en bijgebouwen waarin kippen zijn gehuisvest. En een mooie loods waarin de vele vrijwilligers uit het dorp samenkomen.
De stal is overhuifd door een houten dak van tweehonderd jaar oud. Op het zachte stro treffen we daar de dieren aan; de wonderlijke dieren met de volumineuze, wollige vacht, gedragen door de ranke benen waaruit de indrukwekkende koppen met de flaporen en de bruine, zachte ogen naar voren steken. Zulke dieren heb ik nog nooit van zo nabij aanschouwd. Ze begroeten me met een luidkeels en wellicht enthousiast dan wel klaaglijk "Bèèèh!" De "moederlijke" schapen worden omringd door de lammetjes die zich neergevlijd hebben op het zachte stro dat de bodem van de stal bedekt.
Zo was het in april 2023 in Schijndel.....

Schrijver: I.Broeckx
2 april 2023


Geplaatst in de categorie: dieren

4.0 met 1 stemmen 40



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)