Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bij de sleutelmaker

Altijd al was in de Kwaadeindstraat, onopvallend ingeklemd tussen de huizenrij en onvermoed, niet ver van het De Pont Museum en het Wilhelminapark de zaak van de sleutelmaker gevestigd.

Het is begin september, de wereld is nog gelardeerd met de bloei van de zomer als ik voor het eerst de sleutelmaker ontmoet en meteen al glimlacht de nog jonge man vriendelijk en charismatisch. Zijn werk is vakwerk en precisiewerk en vanzelfsprekend kan hij de sleutels die ik hem aanbied dupliceren. In zijn kleine hokje is het rommelig. Onduidelijke voorwerpen slingeren er rond en een kleine, optimistische plant die een bescheiden roze bloem draagt, siert de toonbank. Zorgvuldig en aandachtig slijpt mijn nieuwe kennis de sleutels met de mechanische machine die hij hiervoor tot zijn beschikking heeft.

We nemen afscheid en ik leg weer de weg af die naar mijn stille stadse woning, niet veruit de buurt, leidt.

Schrijver: I.Broeckx, 2 september 2023


Geplaatst in de categorie: werk

3.5 met 2 stemmen 116



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
2 september 2023
Email:
hemoonline.de
Hier is die branche alleen nog in grote supermarkten te vinden in de stad.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)