Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoeting aan de Lage Witsiebaan

Zijn gezicht was als zwart geblakerd door een waarschijnlijk Afrikaanse tropische zon, maar hij verklaarde een rasechte Tilburger te zijn, geboren in Kraamkliniek "De Meiboom". Zwart krullerig haar bezette zijn schedel en zijn regelmatige tanden blonken als waren zij van ivoor.

Hij had me zien sjouwen met mijn manke been met twee zware tassen en mijn krakkemikkige lichaam van oude dame moet wel een desastreuze indruk op hem gemaakt hebben.

Hij bood me aan de tassen te dragen en sjorde ze op de fiets die hij aan de hand voerde. Hij bleek als psycholoog en therapeut verwikkeld te zijn in de strijd tegen het kennelijk alomtegenwoordige autisme. Ik stelde hem inderdaad de vraag waarom deze "ziekte" alomtegenwoordig is vandaag de dag. "Vroeger besteedde men er geen aandacht aan", verklaarde mijn nieuwe kennis.

Gearriveerd bij mijn woning beklom ik optimistisch de vier trappen die naar mijn voordeur leiden.

Schrijver: I.Broeckx, 16 september 2023


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 2 stemmen 74



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)