Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan tante M., onze tante nonneke

Ze bereikte de leeftijd van honderd jaar. Zij rust voor altijd in het stille graf dat in het voorjaar omringd wordt door struiken die bloesems dragen in de tuin van het klooster.
Haar liefhebbende broer kon zijn tranen nooit bedwingen als hij haar bezocht. In die jaren van het Rijke Roomse Leven had iedere Tilburgse familie wel een tante nonneke of oom die in het klooster ging. Wegens haar overwegende lelijkheid die haar uitsloot van een huwelijk vormde het klooster eveneens de lotsbestemming van tante M. Ze bracht haar dagen breiend en hakend door en ondertekende de kaarten aan haar zo dierbare familie steeds met de frase: "uw liefhebbende tante".
Voor ons, kinderen nog, maakte ze de zogenaamde "toverkaarten", die ik me altijd zal herinneren. Wonderlijke en kleurrijke kaarten verbonden door linten, die je als een waterval van karton kon laten buitelen in je handen......

Schrijver: I.Broeckx
29 december 2023


Geplaatst in de categorie: religie

4.0 met 1 stemmen 37



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)