Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vermeende "zonden" en een betreurenswaardige fout

Tot mijn spijt moest ik me onlangs melden bij de benedenbuurman met de mededeling "Ik heb een domme fout gemaakt" als een boetvaardige zondaar of als een diepgelovige uit vroeger tijd die berouwvol komt biechten. Mijn benedenbuurman bewoont een soortgelijk appartement als dat van mij, sfeervol en smaakvol ingericht waarin hij kennelijk zijn dagen van vrijgezel voltooit.

Het geval wilde dat het de tweede keer was dat ik mezelf had buitengesloten. Hulptroepen werden telefonisch ingeroepen en ik was gedwongen een tijdje te bivakkeren op de trappen die onze verdiepingen van elkaar scheiden.

Spoedig echter verscheen een jongeman, gekleed in zwarte beroepskledij met de naam van zijn firma op de rug. Langdurig wrikte, morrelde en wroette hij aan het slot en hij bewerkte dit meermaals met de boor.

De deur gaf niet mee, maar zwaaide tenslotte onder de inspanningen van de jongeman triomfantelijk en als het ware "gastvrij" open.

Schrijver: I.Broeckx
7 januari 2024


Geplaatst in de categorie: bedankt

3.5 met 2 stemmen 40



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
7 januari 2024
Altijd zorgen voor een reservesleutel ergens,
hoef je ook niet een (duur) ruitje in te tikken zoals bij ons vorig jaar.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)