Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Wederdienst

"Deze dag hebben we ook nog in het grijs, mevrouw. We laten de zon dan achterwege, maar we geven de wolken een chique randje zwart.
Draperen een wazige voile over de velden.
Een grauwsluier, zegt u?
Nou nee hoor, het is maar hoe u het bekijkt!
We onttrekken wat kleur aan het schreeuwerig groen en penselen wat grijs op de daken. Aan de takken hangen we dan wat druppels van droef, die zullen het beeld vervolmaken.
We rekken de uren een tikkeltje op, waardoor de indruk ontstaat dat ze kruipen. Parasols blijven dicht maar natuurlijk wél staan, zodat druppels eraf kunnen druipen.
De keus is aan u, dat mag duidelijk zijn. Maar als ik u mag adviseren? Het is een fraai alternatief voor een dame als u, nu u tijd en geld voor de zon moet ontberen.
Nou vooruit....we doen er een stormpje bij voor aan het strand, met wat grauwgrijze golven. Wat witgrijze meeuwen competeren het geheel. Ik moet me inhouden mevrouw anders geef ik teveel. Maar ja, als u gaat voor al dat prachtige grijs, blijft er voor mij wat meer zonnepracht over!"

Schrijver: Rina van Dijk, 30 januari 2006


Geplaatst in de categorie: natuur

4.4 met 13 stemmen 780



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)