Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ballade van de stofzuiger

Over het laminaat ligt een groezelig vlies, het dalend stof van mijn kroost, de klissen van mijn waakhond, de kruimels van grof brood die ik dagelijks vergaaren rondstrooi, als een oude, zieke hamster.
Maar ik heb een aaseter op wielen. Hij zuigt het zwerfvuil van mijn kamer door een darm, in een papieren maag die ik om de twee, drie jaar vervang.
De bal van mijn voetzool tikt hem aan en uit en aan.
Gelijkmatig en snel zwelgt hij het snoer dat hem voedt en bewaart het, opgerold in zijn romp van plastic die ik zo nu en dan, als hij doffer zoemt, openklap. Want in zijn krop knelt de grijze prop, de muffe luchtbel die ik verlos met een veeg van de schotelvod, in limoenfris zeepsop gedrenkt.
Een schuifknop regelt zijn kracht. De darm duikt met een soepele kronkel langs een tafelpoot, onder het marmeren blad, tot ik weer fonkel op tien hoog, in een nette kamer in de wolkenkrabber, ergens in een uithoek van een godvergeten gat.

Schrijver: Wim Veen, 10 april 2006


Geplaatst in de categorie: humor

3.0 met 2 stemmen 1.075



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)