Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Tante agent

Minister Remkes wil dat het aantal allochtonen bij de politie toeneemt. Lijkt me wel een leuk idee. Ik zie het al helemaal voor me: “Yo motherfucker, gimme da rijbewijs”. Nu zijn slechts weinig agenten donker van kleur, en dat moet dus beter. Maar ik was wel erg verbaasd toen ik me opeens realiseerde, welke list de leiding van de Prinsemarij heeft verzonnen…

Zo nu en dan kijk ik tijdens het zappen even naar muziekzenders. Op MTV en The Box zie ik dan negroïde mannen hoogst onbeleefde taal uitslaan aan het adres van schaars geklede dames. Die mevrouwen heten altijd een bitch, en dienen bier en drugs te halen voor hun met goud behangen kerels. En als ze niet bezig zijn met de catering, behoren de dames te worden beledigd, geslagen en in de meest uiteenlopende lichaamsopeningen wreed te worden genomen. Dat zijn tenminste de teksten die vallen op te tekenen uit de smoelwerken van enge mannen met rare kleren en een zo mogelijk nog vreemdere motoriek… Maar die vrouwen zien er ook werkelijk niet uit. Hun tieten dreigen de hele tijd buitenboord te vallen.

Tsja, Minister Johan had dus bedacht dat er meer allochtonen bij de Hermandad aan de slag moesten. En er werd een list bedacht. Het nieuwe uniform. De bloesjes zijn van een dusdanig dunne stof gemaakt, dat de borsten van tante agent zeer nadrukkelijk in beeld komen. Want daar vallen die donkere jongens op, had Johan geconcludeerd na aanschouwing van een uurtje MTV. Dat zijn ze gewend. Da bitch is da wachtcommandant, zeg maar…

Jammer dat ik geen auto heb. Anders kon ik tenminste eens een flinke overtreding begaan om eens aan de kant te worden gezet door een agente in een doorkijkbloes. Ja, heren, de gore associaties bij verpleegstersuniformen zijn passé. Een geile agente, dát is de norm voor stoute gedachten.

Wel een beetje lullig, trouwens, dat gisteren hier in Zuid een garage werd gesloopt omdat in een misdaadprogramma op TV werd beweerd dat daar lijken achter een muurtje waren gemetseld. Raar, de politie geeft informatie weg door floppy’s of zelfs hele computers te laten slingeren, en verwerft informatie door naar de TV te kijken. Wat is er geworden van het degelijke ouderwetse speurwerk? Maar niet vergeten, heren journalisten, dat u dan voortaan uw informatie ook laat uitzenden op MTV. Anders wordt de info mogelijk niet opgepikt…

Schrijver: Driek Oplopers, 24 mei 2006


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.1 met 9 stemmen 2.625



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Bart
Datum:
27 mei 2006
Is dit www.zeikerdje.com/index.php?include=topic&id=1880 geen plagiaat van het bovenstaande artikel?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)