Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Tuig van de Richel

9 augustus 2006
Geachte heer Paco Painter,


U heeft nog steeds een betalingsachterstand bij ons. De achterstand bedraagt EURO 315,00.
Opnieuw verzoeken wij u het openstaande bedrag, binnen 7 dagen te betalen.
Indien u niet aan dit verzoek voldoet, kunnen wij de vordering via gerechtelijke weg incasseren.De kosten hiervan komen voor uw rekening. Ook kunnen wij dan uw verzekering bij ons beëindigen. Aanspraken op vergoedingen kunnen wij weigeren.

Met vriendelijke groet
PWZ Achmea, afdeling Polisservice.


11 augustus 2006

Aan PWZ. Afdeling Polisservice, divisie Tuig van de Richel

Verachte PWZ

Hoe kunt u om te beginnen een `vriendelijke groet´ onder uw brief rijmen met teksten die in voormalig Duitsland zelfs wenkbrauwen zou hebben doen fronsen, maar dit even terzijde.

Onderstaand treft u een kopie van mijn bankdagafschrift aan waarop duidelijk staat aangegeven dat de door u bedoelde achterstand uitsluitend in uw fantasieën bestaat. De premie werd namelijk op 31 mei 2006 reeds betaald.

31-05-2006
48.26.21.486
GROENE LAND PWZ ACHMEA
bet.kenmerk:0001206040442989
-210,00 EUR


31-05-2006
48.26.21.486
GROENE LAND PWZ ACHMEA
bet.kenmerk:7001206050400493
-105,00 EUR


Laten wij het dus nu even over UW achterstanden bij MIJ hebben, ja!
Op 19 juli zond ik u een nota ter vergoeding inzake een orthodontistische behandeling ad EURO 561,00.
Tot op heden werd deze rekening niet vergoed en ontving ik via een incassobureau, in opdracht van de orthodontistenpraktijk, de opdracht binnen 7 dagen te betalen. Zo niet dan zal de deurwaarder worden ingeschakeld. Uiteraard zijn de kosten daarvan voor mij.

Laten wij dus voor de goede orde één ding afspreken. U betaalt uiterlijk morgen mijn declaratie ad EURO 561,00.
Indien u niet aan dit verzoek voldoet, kan en zal ik de vordering via gerechtelijke weg incasseren. De kosten hiervan komen voor UW rekening. Ook kan en zal ik de deurwaarderskosten voortvloeiend uit de acties van de orthodontistenpraktijk via gerechtelijke weg bij u incasseren.

Tenslotte nog even het volgende. Dat u uw administratie op zodanige wijze voert dat het een dement nijlpaard in lachen zou doen uitbarsten en dat een simpele bergbaviaan met twee vingers in zijn neus beter zou doen, is tot daaraantoe.
Echter, dat u op buitengemeen arrogante wijze, zonder de fout eerst bij u zelf te zoeken, mij een dergelijke dreigbrief doet toekomen, tart elke beschrijving van goed fatsoen.
Daar u het woord ´fatsoen´ niet in uw beleidsstrategie hebt opgenomen, laat staan dat u besef van de betekenis van het woord heeft verwijs ik u gemakshalve naar de Dikke van Dale.


Met zeer onvriendelijke groet.

Paco Painter

Schrijver: Paco, 11 augustus 2006


Geplaatst in de categorie: woede

2.8 met 6 stemmen 624



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)