Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

The Blues op kerstmis

Een commentaar op dat wat je instuurt, geweldig, soms leer je en soms krijg je een pluim.
Vanmorgen?
Vanmorgen ook al weer zo'n prachtige gedachte van de dagelijkse gedachte:
“Kijk in mijn hart en zie wat ik voel”.
Vervolgens dan kijken naar het commentaar op mijn ingezonden stukje “Somber” en dan lees je dat je de blues hebt!
“I’ve got the blues !!!”
Nu ik werd er helemaal blij van.
Mooier kan het niet.
Zouden mijn engeltjes precies weten wat ik nodig heb?
Vast wel, het kan haast niet anders.
Wel zal ik altijd de eerste stap moeten zetten en dat doe ik dan ook.
Zit ik klem met mijn gevoelens dan ga ik iets doen.
Dat was nu echt niet zo moeilijk met de feestdagen.
Boodschappen genoeg te doen.

Toch komt elk jaar weer dat gevoel dat we teveel halen en teveel eten.
Elk jaar neem ik me voor niet zoveel in huis te halen.
Elk jaar vergis ik me weer.
Het zal wel in mijn karakter zitten.
Ik wil niet dat iemand die bij mij is tekort komt en ik wil genoeg hebben om aan te bieden.
Lijsten met wat ik allemaal aan hapjes kan maken hangen op de koelkast.
Soepen en voorgerechtjes en desserts staan kant en klaar in de kast en koelkast.
Het hoofdmenu mag bereid worden in de fonduepan of het gourmetstel, waar ik groenten, sauzen en stokbrood bij heb.
Maar gisteren?
Gisteren hoor ik hoe eenden en ganzen verplicht volgepropt worden en ik ben wel een beetje hypocriet.
Zou ik nu een klein beetje een goed mens zijn omdat ik dat niet eet?
Tja, ik eet al geen tamme konijnen, of biggetjes, lammetjes of kalfsvlees.
Ik vind het zo zielig die jonge beestjes.
Nee, als ik echt principieel zou zijn, zou ik de moeite nemen vegetariër te worden en me verdiepen in de aparte leefstijl, die dat met zich meebrengt.
Ik constateer dat ik het mezelf gemakkelijk wens te maken.
Bovendien mag ik graag een stukje vlees eten en vind ik gourmetten en fonduen nog steeds leuk.
Ik besluit me de blues te laten aanleunen en me niet schuldig te voelen omdat ik zoveel in huis heb gehaald.

Schrijver: Eva Mensch, 23 december 2006


Geplaatst in de categorie: kerstmis

1.0 met 2 stemmen 900



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)