Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Blote voeten deel 2 [Vervolg deel 1]

Nathalie en Lisette liepen over het Spaanse strand.
‘’ Laten we volleybal gaan spelen, als echte beachgirls,’’zei Nathalie.
Ze haalde een volleybal tevoorschijn. Nathalie sloeg op en Lisette speelde terug, Nathalie gaf een harde tik tegen de bal en Lisette miste.
Lisette bukte, pakte de bal en kwam weer overeind toen ze ineens in 2 hemelsblauwe ogen keek.
‘’Hola!’’ zei hij. De jongen zag er erg gespierd en knap uit, Lisette schatte hem op een jaar of 19.
‘’Uhm.. Hi!’’ zei Lisette verlegen terug.
‘’ Were you come from?’’ vroeg hij.
‘’ We come from Holland.’’ Zei ze terug.
‘’ Oohw Holland, ik kan een beetje Hollands.’’ Zei de jongen met een Spaans accent. Het klonk belachelijk en Nathalie kon haar lach nog net inhouden.
‘’ Mogen we meespelen?’’ vroeg hij.
‘’ Ja natuurlijk!’’ riep Nathalie al gauw.
Daarna zag Lisette pas dat er ook nog een jongen achter hem stond. Hij liep naar de kant van Nathalie en de jongen met de felblauwe ogen kwam bij Lisette staan.

Na een hevig potje volleybal gingen ze naar een bar vlak bij het strand. Lisette wist inmiddels dat je jongen met de felblauwe ogen Ricardo heette. Zijn vriend heette Sancho.
Ricardo bestelde 4 drankjes en de rest ging alvast een plek uitzoeken in een hoek van de bar op een bank.
Lisette dacht even dat ze iemand met een fototoestel zag flitsen naar Ricardo. Ach, zal wel verbeelding zijn, dacht ze.
Ricardo kwam terug met 4 blauwe drankjes en ging naar Lisette op de bank zitten.
Ze hadden hele gesprekken. Lisette vooral met Ricardo ik het Nederlands en Engels en Nathalie in het Engels met Sancho.
Lisette was al een tijdje aan het woord. Ze hield op met praten. Ricardo keek dromerig naar haar ogen. Hij leek niet te luisteren.
‘’ Ik verzink in die mooie groene ogen van je..’’ fluisterde hij.
Lisette bloosde.
Hij kwam steeds dichter bij haar. Toen er nog maar 10 centimeter tussen hun inzat stond ze snel op. ‘’ Ik moet even.. naar het toilet.’’ Zei ze vastberaden. ‘’ Kom je mee?’’ vroeg ze aan Nathalie.
Met tegenzin stond Nathalie op. En liep achter Lisette aan naar het toilet.
‘’ Ik kan hier niet tegen..’’ zei Lisette. ‘’ Steeds als ik naar hem kijk en de vlinders in mijn buik voel tollen, denk ik weer aan mijn vader…’’
‘’ Liset, kom op. Je vader had gewild dat jij plezier hebt.’’ Zei Nathalie. ‘’ Ik weet zeker dat hij blij voor je was geweest.’’
Voor de eerste keer wist Lisette niks terug te zeggen. Ze keek in de spiegel.
‘’ Kom we gaan weer.’’ Zei Nathalie, en ze trok Lisette mee.
Lisette zag Ricardo opgewekt kijken.
‘’ Kom je mee naar buiten? Het strand is op zijn mooist bij zonsondergang..’’ zei Ricardo.
Deze romantische uitnodiging kon zelfs Lisette niet weigeren en ze liet zich door Ricardo naar het strand leiden.
Ze zon ging onder en met haar schoenen in haar hand liep je hand in hand met Ricardo over het strand.
Ze praatten over Barcelona. Opeens bleef Lisette stil staan.
‘’ Zag jij daar net ook een gedaante?’’ vroeg ze.
Ricardo wierp haar een geruststellende blik toe. Hij keek weer met dezelfde dromerige blik als in de bar naar haar. Hij trok haar naar zich toe en zijn lippen raakte Lisette’s lippen. Lisette vergat alles even om zich heen. Fuck alles.. Mijn leven is van mij...
Hun zoen werd verstoord door heftige flitsen van camera’s.
Lisette wist even niet wat ze moest denken. Er tolden allemaal dingen door haar hoofd.
Ricardo trok haar mee naar een steegje. Ze waren de mensen kwijt.
‘’ Wat was dat?’’ vroeg Lisette geschrokken.
‘’ Dat waren tien van de duizend mensen die er heel mijn leven al voor zorgen dat ik geen rustig moment meer voor de alleen heb.’’ Zei hij.
‘’ Ben.. Ben jij beroemd in Spanje?’’ vroeg Lisette beduusd.
‘’ Uhm.. Ja.’’ Zei hij.
‘’ Waarom zeg je dat nu pas?’’ vroeg Lisette en de tranen sprongen in haar ogen
‘’ Ik was blij dat ik een leuk meisje ontmoette die mij niet kende. Die niet alleen iets met mij wou omdat ik beroemd ben,’’ zei Ricardo.
Er liep een traan over Lisette’s wang..
‘’ Onzin..’’ zei Lisette snikkend. ‘’ Je zag me gewoon als speeltje. Iets om media-aandacht mee te krijgen.. Mij hou je niet voor de gek. Iemand als jij kan veel beter krijgen,’’ snikte Lisette en ze draaide zich om.
‘’ Luister nou even!’’ zei Ricardo en hij trok Lisette aan haar middel weer naar hem toe.
‘’ Blijf van me af!’’ schreeuwde Lisette en ze drukte zijn hand weg.
Tranen vloeiden over haar wangen..
‘’ Lisette, je was heus geen speeltje voor mij of iets oom media-aandacht mee te krijgen,’’ zei Ricardo.
Lisette draaide zich om en holde weg.
Ricardo rende achter haar aan en haalde haar in en hield haar vast aan haar schouders.
‘’ Lisette..- zei hij.
Maar Lisette gooide een schoen naar hem en liep door.
Ricardo kwam achter haar aan en nu was de andere schoen aan de beurt.
Overal om hun heen zagen ze flitsen. Op blote voeten rende Lisette door.
Ricardo rende achter haar aan. Hij haalde haar weer in en pakte haar vast.
‘’ Lisette, wil je alsjeblieft even luisteren,’’ vroeg hij bijna smekend.
‘’ Oke,‘’ zei Lisette snikkend.
‘’ Lisette, I love you!’’ zei hij.
Lisette keek hem lang aan.
Uiteindelijk trok ze zijn hoofd naar de hare en ze zoenden op blote voeten in Spanje op de straat met tientallen camera’s om zich heen, maar het kon Lisette even niks schelen.. Ricardo was van haar!

Schrijver: Tineke, 12 januari 2008


Geplaatst in de categorie: vriendschap

2.4 met 9 stemmen 1.137



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)