Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Leven in het leven

Het is stil om mij heen. Een stilte die ik als blij ervaar, die bij dit moment past.
Soms zou ik de stilte willen omhelzen, op een ander tijdstip duw ik het weg.
Het begin van het jaar groeit mee met mijn gevoel. Ik zie groen om mij heen, hoor de lammetjes in de schaapskooi.
Ik loop nu naar plekjes in de natuur waar ik mijzelf kan zijn. Langs de vijver, zo tussen de bomen is het een oase van rust.
Eenden snateren, vogels fluiten, vissen springen op uit het water en toch hoort dat bij de stilte. Vanzelf ga ik op in de natuur. Volg een vlinder op weg naar een bloem, kijk hoe alles groeit en bloeit om mij heen.

De lente heeft haast om de wereld over te nemen van de winter, maar die gaat niet weg zonder slag of stoot.
Ik zie hoe er plukjes groen aan de bomen komen. De vogels zingen een welkomst lied voor de lente. Het klinkt als muziek in mijn oren.
Ik zit op het gras en voel de natuur onder en om heen groeien. Ik kijk naar de bomen en de struiken en zie dat er al blaadjes komen. De wintertooi wordt afgeschud en maakt plaats voor een groene waas. Een wereld die vol zit met blijdschap. De natuur laat het echte leven zien.
Hier is geen haat die de mensenwereld in zijn greep heeft. In de natuur voel je de geluiden van de stilte door je lichaam glijden.
De vlinder zit naast mij, voor mij snateren de eenden, in de bomen zingen de vogels. Dit is leven in het leven.

Schrijver: Klaas van Eijbergen, 11 maart 2008


Geplaatst in de categorie: natuur

4.7 met 7 stemmen 321



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)