Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Baaldag

Wat kan het in een klein landje als Nederland toch raar zijn met het weer.
Ik woon in Zeeland en er is hier al 4 dagen aan een stuk regen en regen.
Een kennis van mij woont vlak bij Zwolle en wat denk je, hij staat elke avond zijn gazon te sproeien.
Hoe is het mogelijk nog geen 300 kilometer uit elkaar en dan zo verschillend.

Maar hier is het gewoon niet leuk meer, de mensen zijn ziek en worden depressief van dat constante slechte weer.
En een klein stukje verderop zitten de mensen heerlijk te bakken buiten en hebben een gezellige avond.
Het klinkt een beetje jaloers en misschien ben ik dat ook wel: ik ben namelijk ziek en dat is al niet zo pretje, dan die constante regen daar wordt je depri van.

Ik heb vorige week na reclame op t.v. een partytent gekocht, als voorlopige oplossing om de warmte van mijn raam vandaan te houden.
Hij staat nog precies waar ik hem neer gezet heb toen ik hem heb gekocht.
Er is nog geen droge dag geweest hier in Zeeuws-West-Vlaanderen om maar te proberen of het werkt.

Ik weet dat ik nu aan het zeuren en klagen ben endat er zoveel andere dingen zijn die zwaarder wegen.
De hongersnood-natuurrampen-daklozen en dan praten we nog niet eens over de middenklassers van Nederland die geen idee meer hebben hoe zij hun hoofd boven water moeten houden met deze regering.

Maar soms zit je heel even in dat kleine wereldje van je eigen verdriet en lukt het je niet om voorbij je eigen neus te kijken.
Is dat wat wij mensen nu zelfmedelijden noemen? Je moet er niet al te lang in blijven zitten.
Maar is het nu zo erg als je het even doet, ik baal op dit moment van alles, redelijk of onredelijk ik weet het niet.

Het enige wat ik wel weet is, dat het nu zo even is en dat ik baal van alles op deze wereld.
In alle redelijke of onredelijke gedachten, het is wel waar ik nu even mee te maken heb en waar ik weer uit moet zien te komen, want prettig is het niet.

Schrijver: E van Dam, 7 juni 2008


Geplaatst in de categorie: filosofie

3.1 met 9 stemmen 582



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)