Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ons Nederland.

Veel mensen in dit land van kaboutertjes,kikkermensjes met aangeblazen rode hoofdjes zijn zo hoekig.
Dit land wat eens een groot moeras bijna was waarin je wegzonk.
Het land met haar vele hoekige mensen en molenwieken.
Velen hier doen niet eens de moeite om aardig gevonden te worden door de ander.

Het blijft bij hoekigheid in de omgang met de ander. Jus komt hier uit de ijzeren knijptube zeggen de belgen.
De vele rechthoekige mensen hier lopen als rechtopstaande kaasschaven. Minimalisten zijn het in het uiten van genegenheid en gevoel voor de ander.
Korte zinnetjes zonder medegevoel, zonder zachte woordjes en leuke bijzinnen, kort en hoekig met snel een punt erachter.
Zaken zijn zaken nietwaar?

Ach onze dichters en dichteressen zijn ook weer juist heel kneuterig.
Alleen in ons land kan men volop dichten over de schoonheid van een kropje sla.
Of het suikerklontje van een lief paard en hoe dankbaar dat paard met zijn suikerklontje is ergens in een verre hoek in de Achterhoek onder zacht rode
nederlandse weidelantaarnlampen.

Wie goed durft te voelen weet dat achter al die hoekigheid de nederlandse tuttigheid haar verbergt.
Lieve tuttigheid van Dick Passchier tot Judith Bosch.
Van eigenlijk wat levensangstige mensen, rondig en soppig in een klein rondig soppenland.Van groene zachte eeuwige biddende vissen in hun vele groenen
gelen en onderwateroranjes voor ons en tot God in de vele sloten,kanalen,vooral heel veel kanalen en meren en in rivieren en in de Noord Zee van het landje waar het Noorden begint.

Soppige mensen en zij dat niet willen de harken en tuinslangen van Nederland?
De diepfriezen en fijnen en strakken en zuren met rode kleine hoofden
.Altijd een beetje chagrijnig,stug en kil.

Maar ook van mensen met veel teveel aan vocht in hun heupen.
En met veel water in hun enkels.
Van gelukkig tuttige mensen.Onze soldaten in de verre schenken thee aan de dorstigen en geven aspirientjes voor de mensen die pijn hebben.En verbinden met liefde met zwachtels de gewonden van de vijand.En vergaderen met hen voor de vrede met koffiekan of theekan zoals het hoort en met succes.

We handelen graag in boter.
In klompen boter,gele dikke boter tot overal in de wereld.

In boter handelen ze graag,Dick Passchier handelt ook graag in de boter,
dat doen alle nederlanders graag, namelijk in de boter handelen met gele plantaardige margarine.
En voor alle zielige mensen sturen ze een pakje plantaardige margarine op.

Schrijver: cornil, 4 september 2010


Geplaatst in de categorie: woonoord

3.0 met 1 stemmen 180



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)