Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Eerste liefde

Toon Ladder is ladderzat naar bed gegaan en daarom schrikt hij zich nu het lazarus nu zijn wekker afgaat. Met zijn linkerarm zwaait hij het monsterlijke geluid naar de vlakte. Daar rammelt het nog even door, totdat het zwijgt. Moeizaam opent Toon zijn ogen, hij moet nodig koffie innemen, dus strompelt hij naar zijn keuken. Na drie mokken koffie komt hij weer wat in zijn energie te zitten. Hij heeft vandaag een tentamen Engels, maar hij kan zich niets van studie-inspanningen herinneren. 'I'm in love, I am not stupid!', zegt hij tegen zijn voor de geest gehaalde Engelse lerares. Hij is niet verliefd op zijn Engelse lerares, ook al heeft zij een riante boezempartij in vaak te nauwe op springen staande bloesjes. Ze gleed eens met de punten ervan langs zijn bovenarm, zogenaamd per ongeluk. Wat geeft het ook, maar voor de duidelijkheid, Toon is zwaarverliefd op Rebecca Vlindernet, een meisje van zestien met lange blonde haren, die bijna haar brede heupen raken. Ze hebben elkaar op het schoolplein ontmoet en ze zijn allebei verzot op literatuur. Rebecca houdt erg veel van Arnon Grunberg en Joost Zwagerman, terwijl Toon meer van Harry Mulisch en Léon de Winter houdt. 'Vind je die Arnon niet een beetje al te populair doen?', had hij haar gevraagd. 'Hoezo, al te populair?' 'Nou, hij probeert steeds de hipste van de klas te zijn, een beetje met zo'n hockey-air, ik weet niet, zo opschepperig, zo opgeblazen allemaal!' 'Nou, dat geldt eerder voor die Mulisch van jou!', had ze ontdaan geantwoord. Ondanks sommige meningsverschillen praten ze het liefste over hun literatuurliefde. Ze hebben vorige week al met elkaar getongzoend, terwijl hij bij haar op bed lag, aarzelend en onhandig, maar toch. Haar vader had gezegd dat ze op haar slaapkamer was en dat hij daar naartoe mocht gaan. Toen hij binnenkwam stond ze in haar BH juist een bloes aan te trekken. Tijdens het tongzoenen streelde hij over de gladde stof van haar witte BH en hij kneedde wat bezorgd, bang haar pijn te doen, want hij begreep niet veel van borsten. Hij had er wel eens in pornoboekjes wat over gezien en gelezen, maar in het echt, ja, dat was andere koek. Rebecca toonde hem haar lievelingsplekje, een soort zolder met een raam, waardoor ze heel ver kon zien, hem bijvoorbeeld de vele keren dat hij langs haar huis fietste om maar dichtbij haar te zijn. Vandaag wil hij verkering met haar vragen, hij heeft zelfs een zilveren ring voor haar gekocht, hij ligt er al vele nachten wakker van, soms huilt hij aan één stuk door en vraagt hij aan God of Hij hem bij haar wil brengen, want hij weet zeker dat zij en hij bij elkaar horen te zijn als man en vrouw, jawel, God staat aan zijn kant en Hij wil het ook. Rebecca kan ook heel mooi 'Für Elise' op de piano spelen en als ze dat doet, gecombineerd met haar onweerstaanbare schoonheid en haar Chanel-parfum, dan valt hij helemaal als een blok voor haar. Ze is fan van Rogier van Otterloo, dus heeft hij een CD van deze man voor haar op de kop getikt. Die krijgt ze ook van hem. Terwijl hij nog een sigaret rookt, fietst hij opgewekt naar school. 'I love Rebecca, she is the most beautifull girl in the world!', denkt hij, op weg naar zijn tentamen Engels. Hij ziet haar dure fiets staan, terwijl niemand het ziet kust hij snel het zadel. 'Hoezo fetisjisme? Pure liefde, man!', denkt hij. Hij voelt weer haar behaarde oksel, lekker nat van het zweet, hoe hij daarna in zijn hand haar zweetgeur opsnoof als de meest kostbare wierook. Na het tentamen, dat hem best goed afging, ziet hij haar nog net van het schoolplein af fietsen. Hij rent als een dolleman naar zijn fiets om haar in te halen. 'Rebecca!', roept hij, 'Rebecca, wacht!'. Nadat hij haar heeft ingehaald, vraagt hij haar om even stil te staan. 'Ik heb iets voor je!', zegt hij hijgend en benauwd. 'Wat dan en waarom?' 'Dit is voor jou!' 'Maar waarom?' 'Omdat ik zielsveel van je houd en graag verkering met je wil!' 'Maar we zijn toch gewoon vrienden?' 'Gewoon vrienden? Kus jij je vrienden allemaal dan zo?' 'Soms, zoek daar toch niet zoveel achter, jongen!' 'Maar ik ben smoorverliefd op jou!' 'Hier! Dit hoef ik niet en ik kan je liefde helaas niet beantwoorden!'. Toon pakt de ring en de CD, gooit ze allebei keihard voor haar voeten en huilend fietst hij weg, duikt voor vele uren de kroegen in. Rebecca ziet hem nog weggaan, bijna tegen een auto opbotsend, vol medelijden en ingebeelde spijt. Eenmaal uit zicht, fietste ze met een vrolijk hart verder.

Schrijver: Joanan Rutgers, 2 mei 2011


Geplaatst in de categorie: ex-liefde

2.0 met 1 stemmen 215



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
kees niesse
Datum:
9 mei 2011
Email:
c.h.niessekpnplanet.nl
Rebecca houdt meer van literatuur dan van Toon. Volgens mij is hij verkeerd bezig door zo openlijk te laten blijken, dat hij smoorverliefd op haar is, maar zij moet hem niet. Daar ben je mooi klaar mee, zeg. Hij natuurlijk zwaar teleurgesteld. Beter is af te wachten of zij wat in hem ziet, dan is het tijd haar te vragen of ze verkering wil. Dan is de pijn niet zo erg. Dat overdreven gevoel verliefd op een ander te zijn loopt vaak verkeerd af. Graag gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)