Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

In een dorpskroeg

'Zeg, Karel, doe mij een dubbele jenever en een pintje, ja?'
'Zo, gaan we gelijk knallen? Vanwaar dit heugelijke feit, Piet?'
'Vanwege die baardaap, die Osama Bin Laden, die door een elite-eenheid van de Amerikanen is doodgeschoten en in zee gedumpt!'
'Had je dan zo'n hekel aan die man?'
'Hekel? man, lul niet uit je nek, die vent was een gevaarlijke terrorist, door hem zijn die tweelingtorens in elkaar gedonderd!'
'Tja, dat was een behoorlijke klap in het smilegezicht van Big Brother!'
'En nu hebben ze eindelijk wraak genomen, ze hebben hem gefileerd, kapotgeschoten en aan de haaien gevoerd, weet je wat, doe me ook maar een portie bitterballen met mosterd om het extra te vieren!'
'Plus stokjes met kleine Amerikaanse vlaggetjes eraan?'
'Niet gaan zitten jennen, ouwe oplichter!'
'Rustig maar, ik gooi de ballen in het vet, time to enjoy!'
'Zullen ze nu een mooie film van die actie gaan maken, wat denk je?'
'Met Clint Eastwood als Osama, dat zou een mooie laatste rol voor hem zijn!'
'Je bedoelt eindelijk eens the bad guy?'
'Juist, cowboy, je bent niet zo getikt als je eruit ziet!'
'Rustig aan, Karel, ik heb een zware dag achter de rug, die klotenbaas van me hijgt continu in mijn nek als een kwijlende jakhals, hij gooit me nog liever vandaag dan morgen op straat!'
'Maar je bent een van de beste automonteurs van zijn garage!'
'Ik ben wel met zijn vrouw naar bed geweest, weet je wel?'
'Man, dat is vijftien jaar geleden en toen kende hij haar nog niet eens!'
'Mannelijke trots hé, drie jaar geleden kwam hij erachter dat Liesbeth ooit het bed met mij gedeeld heeft en die gedachte alleen al drijft hem tot de rand van de waanzin, dat ik ooit met mijn trouwe jongen in haar natte doos gezeten heb, dat kan voor hem een reden zijn om mij van de aardbodem te pleuren!'
'Ga weg man! Denk je echt dat hij je zou willen vermoorden?'
'Ik zweer het op de dood van Osama Bin Laden!'
'Jezus man, wat je me nou toch vertelt!'
'Kijk vooral niet raar op, wanneer ik op een dag niet meer kom opdagen!'
'Ja, en mijn zuster heeft hangtieten!'
'Ik meen het, Karel!'
'Wil je nog een dubbele?'
'Vooruit, laat ik dat maar doen, nu het nog kan!'
'Treiterkop!'
'Ongelovige Thomas!'
'Heb je trouwens nog iets met Monique?'
'Man, dat is al maanden uit, geef me die bitterballen nu eens aan!'
'Alsjeblieft! God, man, dat wist ik toch niet, sneu voor je, het was een lekker mokkeltje om te zien, maar ach, kom op, er loopt nog genoeg lekkers vrij rond!'
'Je had filosoof moeten worden, jij!'
'Smaakt het?'
'Toe, neem ook een balletje!'
'Met die lynchpartij op Osama is het kwaad echt niet uit de wereld!'
'Nee, filosoof, dat weten wij ook wel, maar het gaat om het principe, hij was het satanische brein achter die aanslagen in New York en daarom glundert het Vrijheidsbeeld nu weer als vanouds!'
'Echt bevredigend is het niet allemaal!'
'Maar wel doeltreffend!'
'Toegegeven!'

Een paar dagen na hun barorakelen begint Karel zich zorgen te maken over Piet, want als vaste kroeggast slaat hij nooit een dag over, maar het zijn nu al vijf dagen afwezigheid. Hij belt naar de garage even buiten het vredige dorpje.
'Met Cor Goudvis! Wat kan ik voor u betekenen?'
'Kunt u mij Piet Vermeer aan de telefoon geven?'
'Piet Vermeer zegt u, nou nee, die is al vijf dagen niet op zijn werk verschenen! Moet ik anders iets doorgeven?'
'Nee, bedankt voor de informatie!'
'Mocht u hem zien, hij is bij deze ontslagen!'

Drie dagen later ziet Karel het noodlottige bericht over Piet in de dorpskrant. Hij is gevonden door een wandelaar in het nabijgelegen bos. Hij is met een ijzeren voorwerp doodgeslagen. Er zijn geen sporen gevonden, die kunnen leiden naar de dader. Zijn drankproblemen worden breed uitgemeten. De politie tast in het duister omtrent deze wrede moord. Karel schenkt zichzelf een dubbele jenever in en hij weet het nu zeker, Piet loog niet over zijn baas, die heeft hem inderdaad vermoord met een of ander werktuig uit zijn garage. Hij is furieus. Hij licht de politie in, maar die kan niets zonder bewijzen.

Twee dagen later komt Cor Goudvis bij Karel in de kroeg bier drinken, hij doet vrolijk en probeert zelfs een vrouw van middelbare leeftijd te versieren. Karel pakt het pistool, vult het met kogels, en loopt op hem af.
'Ik ben voor de Amerikanen, rotzak, jij bent nog erger dan Bin Laden!'
Hij knalt wel zes kogels in het lijf van Cor Goudvis.
'Dit is omwille van Piet, smerige huichelaar!'

De agenten die hem meenemen zijn inmiddels op de hoogte van het feit dat Cor inderdaad de moordenaar van Piet is en dus laten ze de handboeien achterwege.

Schrijver: Joanan Rutgers, 3 mei 2011


Geplaatst in de categorie: actualiteit

-0.5 met 2 stemmen 302



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)