Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een fijne dag voor een zwerver(slot)

Lola trok Wouter aan zijn mouw en zei zachtjes:
''Doorlopen Wouter.''
Maar hij kreeg medelijden met de zwerver en zei:
''Hoe heet je?''
''Gerrit, mijnheer.''
''Moet je horen Gerrit, heb je zin om iets goeds te eten, want dat graaien uit die afvalbakken lijkt mij niet gezond. Kom maar met ons mee. We gaan naar Mac Donald. Ik trakteer.''

Dat beviel Lola helemaal niet, en zei:
''Zeg ben jij helemaal van de pot gerukt, ik heb geen zin om met een zwerver te gaan eten, laat hij maar gaan werken.''
''Luister nou eens Lola, we moeten medemenselijkheid tonen. Ik wil een goede daad verrichten en hem een fijne dag bezorgen.''
Zij legde zich er bij neer.
In Mac Donald namen ze plaats aan een tafeltje.
''Wat wil je eten, Gerrit?''
''Als het u blieft graag twee hamburgers, patat en cola.''
''En jij, Lola?''
''Geef mij maar koffie en een appelgebakje.''

Wouter ging in de rij staan, want het was behoorlijk druk. Intussen voelde Lola zich niet op haar gemak naast die zwerver. Hij zag er verwaarloosd uit en rook niet fris.
''U heeft een aardige man, mevrouw.''
Zij dacht laat hij maar denken dat ik zijn vrouw ben.
''Ja mevrouw, het leven kan raar verlopen, je hebt het niet altijd in de hand, want U zult zich afvragen waarom ik zo ben geworden om te gaan zwerven. Toch kom ik uit een gegoede familie en heb een behoorlijke opleiding genoten en had een bedrijf met tien werknemers.

Helaas overleed mijn eerste vrouw Helena. Een jaar jaar later kreeg ik kennis met een knappe vrouw van in de veertig en trouwde met haar. Helaas bleek spoedig, dat ze het niet zo nauw nam met het huwelijk. Ze hield het met een paar jonge mannen en we kregen ruzie, maar ze beloofde beterschap. Toch ging het weer mis en betrapte ik haar naakt met een man in bed en ze gebruikte drugs. Ze gingen luidruchtig te keer in mijn bed, ongelofelijk om dat mee te maken en ik werd vreselijk kwaad en sloeg die kerel met een tafelpoot een hersenschudding en draaide haar arm uit de kom.

Ze hebben aangifte gedaan bij de politie en ik kreeg een proces-verbaal wegens mishandeling. Mijn vrouw verliet mij. Ik kreeg te horen, dat zij een nymfomane was en behoefte had aan veel seks en dat kon ik haar niet geven. Ik verwaarloosde mijn bedrijf en in een wanhoopsdaad heb ik mijn bedrijf in brand gestoken, teneinde de verzekerings penningen te kunnen innen, maar het liep anders af. De recherche kon bewijzen, dat ik de brand had aangestoken. Ik ging voor een paar jaar de bak in. Toen ik uit de gevangenis werd ontslagen had ik niets meer en ben gaan zwerven.''

Lola hoorde zijn verhaal met grote belangstelling aan en kwam tot de conclusie, dat niet iedere zwerver een boef was. Zij ontdekte ook, dat hij beschaafd sprak. Eindelijk kwam Wouter met een groot blad lekkernijen aanlopen en nam plaats aan het tafeltje.
Gerrit genoot van de hamburgers, patat en cola.
Toen ze klaar waren met het eten, zei Wouter:
''Gerrit, we gaan nog ergens een kopje koffie drinken met een taartje erbij en daarna nemen we afscheid van je.''

''Mijnheer, U bent een weldoener, een kind van God, dit zal ik nooit vergeten.''
Ze liepen de zaak uit. Plotseling gaf Lola een gil en sprong even omhoog.
''Wat is er Lola'', vroeg Wouter met een glimlach om zijn mond.
''Ik dacht dat Gerrit in mijn bil kneep.''
De zwerver keek verbaasd naar het tweetal en zei:
''Echt niet mevrouw, dat deed ik niet.''
Wouter lachte hardop en zei:
''Dat deed ik.''

''Ik houd niet van die geintjes van jou, Wouter'',zei Lola.
Gerrit stond zich rot te lachen en zei:
''Wat een dag.''
Toen ze koffie hadden gedronken namen ze afscheid van Gerrit. Hij bedankte hen vele malen en ging weer zijn eigen weg met een gevulde maag.
''Lola, ik voel mij een gelukkig mens, nu ik een ander mens blij heb gemaakt, maar ik hoop ook, dat Mien weer thuis komt.

''Ga je nog met mij mee Wouter, mag je me lekker verwennen.''
''Ik ga met je mee, maar geen seks Lola. Dat vind ik niet in de haak als je getrouwd bent.''
''En de dokter had het je aangeraden, je moest eens weten hoeveel getrouwde mannen bij mij komen.''
''Dat weet ik, maar hoe kan een dokter nou zeggen, dat je vreemd moet gaan, toch belachelijk. Die man is niet in orde, ik zoek een andere huisarts.''

Schrijver: kees niesse, 16 mei 2011


Geplaatst in de categorie: voedsel

0.5 met 2 stemmen 124



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
20 mei 2011
Email:
hmessielive.nl
Grappige ontknoping van het eerste verhaal. Zwervers kunnen nog wel eens mensen van kwaliteit zijn. Wouter blijft toch netjes, ondanks zijn tegenslag en grillen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)