Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bustehouder stuk getrokken

Toen Mien de vuilnisbak buiten wilde zetten en de deur had geopend, zag ze niet die grote drol vlak voor de deur. Ze trapte met haar rechter pantoffel erin en gleed uit, maar kon zich nog net staande houden. De verwensingen waren niet van de lucht.
Wouter hoorde haar schelden en rende naar buiten en zei:
''Wat is er, darling?''
''Een of andere hufter heeft hier zijn hond vlak voor onze deur laten kakken, mijn hele pantoffel zit onder de stront en wat een rot lucht. Haal effen een paar kranten om het ergste er af te vegen.

Toen dit gebeurd was voelde zij, dat haar enkel een beetje opgezet was. Hij wist daar wel raad mee en legde op de pijnlijke plek een koud water kompres.
''Blijf zo maar een tijdje zitten, dan gaat het wel weer over. Ik denk wie dat geflikt heeft, darling. Eergisteren zag ik een lilliputter hier over de straat lopen die een grote herdershond los liet lopen. Als ik hem weer met die hond zie, zal ik vragen of zijn hond dat gedaan heeft.''

'' Maar nou wat anders, wat had jij vannacht,lag je weer te dromen, dat ik Carla was?''
''Hoezo?''
''Je hebt mijn bustehouder kapot gescheurd, malle jongen? Ik hoorde je duidelijk zeggen:
''Wil je nog een keer, buurvrouw?''
''Jeminee, ik ben je vrouw hoor, of weet je dat niet meer?’’
'' Gelukkig wel, maar ik kan mij niet voorstellen, dat ik jouw bustehouder heb stuk gescheurd,je moet nieuwe kopen, hoelang draag je dat ding al?''

''Oké, brave borst,ik weet het goed gemaakt,jij gaat straks naar de lingeriewinkel en koop voor mij een nieuwe en je gaat, begrepen?''
''Dat kan je mij toch niet aandoen darling, welke kerel koopt nou een bustehouder? Ik ben geen travestiet.''
Er zat voor hem niets anders op, hij moest een bustehouder voor zijn vrouw kopen.
''Welke maat moet ik vragen en wat voor kleur?''
''De grootste en een rooie'', zei ze.

Met de moed der wanhoop stapte hij op zijn fiets en reed naar het dorpsplein, waar een lingeriewinkel naast de openbare leeszaal was gevestigd. Het begon nog te regenen ook en hij zat maar te mopperen in zijn eigen, eerst die pantoffel van zijn vrouw schoonmaken, waar hij bijna van moest kotsen, dan haar voet verbinden en ook nog eens beschuldigd worden, dat hij de buurvrouw wilde verwennen. Was ik maar vrijgezel gebleven, die wijven spelen maar de baas, overal letten ze op.

Hij plaatste zijn fiets tegen een boom even verderop van de lingeriewinkel en liep langzaam en om zich heen kijken naar de deur van de lingeriewinkel. Hij keek naar binnen en zag daar een jonge vrouw lopen bij een hangertje met strings. Hij wachtte net zo lang, dat ze afgerekend had en naar buiten kwam. Met een vreselijke weerzin liep hij de zaak binnen en werd hartelijk begroet door een lieve jonge deern met blond haar en half zichtbare blote borsten. Die mag er wezen, dacht hij. Met het zweet op zijn voorhoofd liep hij de winkel door tot hij eindelijk bustehouders zag hangen.

Het knappe meisje was hem gevolgd, en zei:
''Dag mijnheer, kan ik u helpen?''
Hij begon te stotteren en zei:
''Ik zoek een rooie bustehouder en de grootste maat.''
''Is het voor uzelf'', zei ze met een zwoele stem.
Hij schoot in de lach en zei:
''Zie ik zo bleek?''
Het meisje keek hem bemoedigend aan, en zei:
''Moet u niet zeggen mijnheer, hier kopen veel mannen lingerie, wellicht voor hun zelf of voor hun meisje of echtgenote.''

''Ik zal u eens wat vertellen wat mij overkomen is, dan begrijpt u het beter. Mijn vrouw is al dik in de zeventig en wilde de vuilnisbak buiten zetten, maar gleed uit over een hondendrol, die vlak voor de deur op de stoep lag.''
De verkoopster kon haar lachen niet meer inhouden en deed haar rechterhand voor haar mond. Hij vertelde verder:
''Ze kreeg natuurlijk een woede-uitbarsting en ik kreeg het op mijn boterham, dat ik vannacht haar bustehouder stuk had getrokken, omdat ze mij had horen roepen, of de buurvrouw nog een keer wilde. Ik ben mij nergens van bewust, maar omdat zij pijn in haar enkel had en dus niet zelf naar de stad kon, moest ik een nieuwe bustehouder gaan kopen en daar had ik helemaal geen zin in.''

Het meisje moest weer schaterlachen en kreeg ook medelijden met die oude baas en streelde hem over zijn wang.
''Zal ik deze rode inpakken, mijnheer. U hoeft zich nergens voor te schamen hoor, kennelijk bent u nog van de oude stempel, maar de moderne man koopt tegenwoordig van alles voor zijn vrouw tot seksspeeltjes toe.''
Hij keek verbaasd naar deze jonge deern en dorst te vragen:
''Hebben jullie die dan ook?''
''Neen, achter de bioscoop is een winkeltje waar u van alles kan kopen'', zei ze lachend.

Wouter kreeg weer zijn brutaliteit terug, en zei:
''Het is voor mij voorbij, die tijd heb ik gehad en als ik een keer wil moet ik eerst een verzoek indienen, ze kan de pot op. Hoeveel moet ik betalen?''
''Geef maar een tientje'', en ze wenste hem nog een fijne dag en zwaaide naar hem toen hij nog even bij de deur omkeek.
Toen hij thuis kwam, zei Mien:

''Hoe is het gegaan ouwe, zat je niet in zak en as?''
Hij gaf louloene en pakte een biertje uit de koelkast.
''Oja, die lilliputter liep weer langs en ik heb hem aangesproken over die drol voor onze deur. Hij was er verlegen mee en bood zijn excuus aan. Hij wilde zelfs mijn pantoffels vergoeden, maar dat wilde ik niet. Hij zou voortaan de hond aangelijnd houden, zei hij nog.''
Hij vertelde over zijn belevenissen in de lingeriewinkel, waarna Mien in de lach schoot en voor beiden een borreltje inschonk.
''Proost'', riepen ze tegelijk.

Schrijver: kees niesse, 13 juni 2011


Geplaatst in de categorie: woede

3.0 met 1 stemmen 157



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
15 juni 2011
Email:
hmessielive.nl
Kees, ik geniet steeds weer van Wouter en Mien, die zo langzamerhand tot de meest ingeburgerde personen van nederlands.nl behoren. Dat echtpaar heeft steeds ruzie, maar maakt het altijd weer goed.
Heel wat echtparen mochten een voorbeeld nemen aan de verdraagzaamheid van Wouter en Mien.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)