Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Herinneringen aan een vermaledijd plantsoen in de Kastelenbuurt en aan andere gebeurtenissen

Toen voor het eerst een borst bij haar verwijderd moest worden, was ik ongeveer getuige, voor zover men van een dergelijke gebeurtenis getuige kan zijn en ongeveer tezelfdertijd wandelde ik, om haar een dienst te bewijzen, met haar twee schattige hondjes (waarvan het ene bruine en zwarte vlekken droeg en het andere, wat kleinere en slankere, met een melange van roodbruin en wit gedecoreerd was) door het vermaledijde en verfoeilijke plantsoen in de omgeving van haar woning, dat doordrenkt was van een sfeer van ongekende troosteloosheid, in die hete zomer, toen de temperatuur alles lamlegde, zelfs de hoe dan ook nog spaarzame bewegingen van de mensen.
Haar tweede borst moest onvermijdelijk enige tijd later eveneens weggenomen worden; de ziekte die vooreerst aarzelend postgevat had in haar lichaam als een kwaadaardige, moordzuchtige infiltrant moest verhinderd worden door te dringen in cellen, weefsels en botten.
In die tijd maakte het op mij een buitengewoon absurde indruk als zij, hele dagen uitgestrekt op de bank vóór haar brede LCD-scherm en heftig rokend, uitgerekend de heuvels van Rio de Janeiro gadesloeg en de stranden van Copacabana en Ipanema, waarover nog steeds de meest afgesleten en clichématige chansons de ronde doen (waarom juist deze taferelen in het schemergebied, in het grensgebied tussen leven en dood?)

Schrijver: I. Broeckx, 26 augustus 2012


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 89



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)