Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

verhaal van de mug

DE DREIGING VAN HET KLEINE KAMERTJE VAN DE BLAUWE MUG

Er was eens een blauwe mug. Hij was eigenwijs en dronken van geluk en luisterde naar niemand. Ook niet toen de politie hem vertelde dat hij niet in het parkje mocht vliegen. Hij kon echter maar een ding en dat was boeven vangen en kwam bij de politie terecht. Een blauwe mig zoals ze in friesland genoemd worden. Het werd echter een andere kant van de tralie voor hem zelf want hij kwam namelijk in het dierengesticht. Hij zat daar opgesloten en kwam om van ellende. Hij dacht ik moet er uit en ging vliegen als een gek en ontworstelde zich. Zo kwam hij weer vrij en ging elke dag vliegen om zijn vrijheid te genieten. Als hij zich in de winter en herfst weer opgesloten dreigde te voelen dan vloog hij des te harder en maakte een praatje tegen het geestelijke isolement en bekeek vliegreizen van de hele wereld op de computer. De dreiging van het kleine kamertje achter de tralies maakte hem gevangener en vrijer dan ooit en hij wilde nooit meer boeven vangen maar gezond zijn en bleef dat zijn leven lang. Hij werd herinnerd als een mug met een grote behoefte aan bewegingsvrijheid en angst voor het kleine kamertje van het dierengesticht. Maar dat had van hem gemaakt zoals hij geworden was en werd noodlot zijn levenslot.

Schrijver: foppe oostenbrug, 16 oktober 2012


Geplaatst in de categorie: ziekte

1.7 met 3 stemmen 125



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)