Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

in de fantasie naar amsterdam

Foppe had een mooi huisje maar voelde zich opgesloten. Waar was het leven, het leven het avontuur en de vrijheid gebleven van toen hij nog jong was. Toen trok parijs en berlijn en londen of een leven in frankrijk aan zee met een leuke vrouw. Waarom was hij toch gaan werken en bij zijn moeder gaan wonen en niet gewoon weer op pad gegaan als vroeger. Omdat de geborgenheid en rust hem goed deden en hij nu geen problemen meer had en dat was goed voor zijn geestelijke gezondheid maar soms werd hij ook humeurig van alle dagen het zelfde hoe leuk de pimeisjes ook waren. Daarom ging hij nu met herfstvakantie!

OP maandagmiddag vertrok hij met zijn pinpas en paspoort en ging op de fiets naar het treinstation van heerenveen. Daar zag hij een zwerver met vies haar die een verwarde indruk maakte. Hij bood hem zijn onderkomen bij pi aan en pakte de trein naar amsterdam. In de trein was het druk en foppe begon allerlei indrukken en gedachten te krijgen. Na drie uren stapte hij uit. Hij wilde met zijn mobiel naar pi bellen maar de batterij was leeg. Daar stond hij dan op amsterdam centraal met zijn goede bedoelingen. Hij liep naar het centrum en kwam in het vondelpark en voelde zich vrij maar ook een beetje angstig en er liepen veel vreemde mensen rond en er waren honden. Tijd om wat te eten en hij at een patatje en dronk een bakje koffie. Het was etenstijd en op vrijburgh zaten ze nu om de tafel en hij moest op zoek naar een slaapplekje. Alweer een zwerver klampte hem aan om geld voor een biertje en er werden hem drugs aangeboden die hij natuurlijk weigerde. Toen ging hij naar het café voor wat muziek maar nu voelde hij zich toch wel moe worden en hij wilde slapen. Dat werd een jongerenhotel want dat leek op vrijburgh maar hij deed geen oog dicht en ging naar buiten te roken. Om half acht nam hij ontbijt en besloot niet verder te gaan. De stad maakte hem druk en onrustig en hij ging nog even in de rondvaartboot zitten om de grachten te bekijken en naar het van gogh museum. Toen nam hij een kalmerende pil en ging in de trein naar leeuwarden zitten en mocht niet meer roken maar zijn tabak was ook al op. Op het station van utrecht moest hij beslist overstappen en toen hij eenmaal weer in heerenveen was had hij geen puf meer om te fietsen en nam een taxi die erg prijzig was en een humeurige chauffeur die te hard reed en toen was het zes uur en ging hij op bed liggen en dacht dat het fijn was om thuis te zijn in alle rust met een leuk pimeisje en zijn knuffel en het lekkere bedje en sliep vierentwintig uur op een dubbele dosis risperdal en schreef zijn verhaaltje en vergat het grote leven want hier hoorde hij nu eenmaal thuis en dat was beter dan in amsterdam met alle vrijheid maar geen rust.

Schrijver: foppe oostenbrug, 31 oktober 2012


Geplaatst in de categorie: reizen

4.8 met 4 stemmen 169



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)