Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Foppe als rockster

FOPPE ALS FRIESE ROCKSTER, OPGANG EN NEDERKOMST en comeback

GRAAG zou ik een rockster zijn, hoe dat zou gaan weet ik nu al maar ik kan het alleen beschrijven en niet uitvoeren hoe leuk het ook is.....

ALS kind werd ik geboren met de platenkast met hippie elpees van mijn ouders. Al snel nam ik op twaalf jarige leeftijd de gitaar in handen en leerde mezelf gitaar spelen op zijn fops. Heel snel en wild dus. Op mijn achttiende speelde ik alle rocksongs na en toen schreef ik op een zaterdag avond mijn eerste eigen liedje de Foprock. Ik speelde met jongens van school en we noemden onszelf de Flaming Stars want elvis was het voorbeeld. Eerst traden we op op school en toen in een café en toen op oerrock en toen waren we populair en we rockten heel friesland door in ons vw busje met hippieschilderingen.
Van al dat optreden met podium angst kreeg foppe een zenuwinzinking en toen kreeg hij de blues. Hij nam een beerenburgje en ging out. Hij leerde nu blues muziek waarderen van cuby and the blizzards en schreef verdrietige liedjes. Van optreden kwam niks meer en de band viel uit elkaar en hij moest eerst maar eens weer gezond worden en ging fietsen met rockmuziek op de koptelefoon.
Toen ontmoette hij zijn grote liefde een amerikaanse auto en een hond en ging weer rockmuziek schrijven en schreef een liefdesliedje dat op hilversum drie werd gedraaid en zo had hij eindelijk een hit en was financieel weer boven jan. hij gaf een afscheidsconcert met zijn oude band en hing toen de gitaar aan de wilgen en ging bij pi wonen en speelde nog vaak zijn oude liedjes voor de begeleidsters en bleef vrijgezel want niemand wil een oude rockster met lang haar....

Schrijver: foppe oostenbrug, 5 december 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 161



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)