Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Prostitutie op jonge leeftijd.

Ik zag haar voor het eerst in een Chinees Restaurant, waar ik - na mijn boodschappen gedaan te hebben - lekker dacht te ontspannen.
Het was rustig daar en ik ging lekker bij het raam zitten. Pff..ik was het zát van al die stinkende kleedhokjes, waar ik me telkens om moest kleden.
'Bestellen, mevrouw?' vroeg een vriendelijke Chinese dame.
'Uhh, ja, doe maar van die mini-loempia's en een cola-tic'
'Goed mevrouw, komt er zo aan, dank U'
Het was een koude middag en ik verwarmde mij aan de radiator, zo vlak bij het raam, héérlijk!
Ik trok een truitje uit een tas en was tevreden over mijn aankoop, ja, díe zou ik die avond aantrekken.
Toen schoof er een meisje aan mijn tafel, zómaar, en ik was verbaasd om haar brutaliteit, omdat ik me stil moest houden, volgens haar!
'Nou moe, wát denk je wel niet!'zei ik tegen haar.
'Stt, ik heb Uw hulp nodig, ècht, serieus..' fluisterde ze.
Tja, ze zag er dan ook niet al te best uit en ik vroeg haar waarom.
'Ik ben ontsnapt en ik moet mij vermommen' zei ze en ze keek links en rechts om haar heen, nerveus, haar handen verkleumd ineen wrijvend.
Mijn gedachten gingen héél snel en ik gaf haar mijn sjaal en ik zei tegen haar 'doe die maar over je hoofd' en dat deed ze.
Mijn bestelling kwam eraan en de vriendelijke Chinese vrouw vroeg of 'zij' óók iets wilde bestellen..grr...
Waarop ik zei dat 'mijn dochter' hetzelfde wilde.
'Oke, wat is er aan de hand, want je zet me wél voor paal, zo' zei ik tegen het meisje.
Ze vertelde mij dat ze in de prostitutie zat, vanwege haar 'zogenaamde vriendje', die haar meegenomen had naar een één of andere bar en toen moest ze mee naar achteren en toen kreeg ze een spuit, zómaar, en toen wist ze niks meer.
Haar bestelling stond inmiddels óók op tafel.
Ik nam een hapje van mijn loempia en vroeg haar hoe oud ze was.
'Zestien'
Véél te jong om zoiets mee te maken, dacht ik, maar ze ging verder met haar verhaal.
Ze was weggelopen van huis, vanwege ruzies tussen haar ouders, die op het punt stonden om te scheiden enz.
Toen kwam ze in aanraking met 'haar vriend' , die álles begreep en die nam haar mee naar een bar, waar ze héél goed opgevangen werd door zogenaamde 'ouders'.
De vader nam haar mee naar achteren en toen kwam die spuit..
'Verdoving, of zo?'vroeg ik haar.
'Ja, en ik ben door meerdere mannen 'gepakt', àchterelkaar door, het hield maar niet op.....en nu word ik achtervolgd, ik weet níet meer wat ik moet doen..'
Ik vroeg haar hoe lang ze in dat wereldje gezeten had en dat was een half jaar.
Toen dacht ik bij mezelf 'dat houd ik nog geen week vol, laat staan een half jaar', en ik twijfelde aan haar verhaal.
'Geef je aan bij de politie, dát lijkt mij het beste' zei ik toen.
Haar ogen werden groot en ze keek mij verschrikt aan..
'Néé, níet bij de politie, hoor!!'
'Waarom niet?'
'Uuh, dán..weet ik niet, Oh, daar is mijn 'andere vriend', ik moet wèg, nog bedankt voor de loempia's, doei..'
Ik had het nakijken..
De vriendelijke Chinese vrouw kwam op mij af en zei 'Mevrouw, zij heeft vele moeders en vaders, U bent flink geweest.., dank U' , toen ik afrekende.

Schrijver: Alida Booij, 27 maart 2013


Geplaatst in de categorie: algemeen

4.0 met 3 stemmen 552



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)