Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bioscoop

Een ouder echtpaar hoorden op de radio een dokter zeggen, dat roken en weinig bewegen, de oorzaak is van vroeg dood gaan.
''Man, snap jij dat nou, jij bent al tachtig en je zit de hele dag op je kont en je bent zo gezond als een vis.''

''Je zegt het al, ik eet vaak vis. We gaan twee keer per week naar de markt en ik neem bij ome Jan, de haringboer, altijd een zoute haring en één mee naar huis voor op de boterham, dat houdt mijn bloed gezond en ik rook minder. Vis is heel gezond, waarom neem jij nooit vis?''

''Als ik de haring ruik ga ik al over mijn nek, ik heb liever een slagroomgebakje bij de koffie en ik eet graag een vette hap en ik ben ook bijna tachtig en ik beweeg veel, stofzuigen, de was doen, ramen lappen, boodschappen doen, eten klaar maken en jou in de gaten houden, dat je niet teveel drinkt.''

''Dat vind ik overdreven van je, twee borrels en één pijpje pils is toch niet veel op een avond. Jou moet ik in de gaten houden, want je zou wat aan je lijn gaan doen. Twee dagen ging het goed en wat zag ik, toen ik stilletjes in de keuken kwam stopte je een groot stuk kaas in je mond en je werd nog kwaad ook, dat ik er wat van zei.''

Zij:
''Weet je waarom ik ook kwaad op je was? Dat was in de bioscoop. De film vertoonde veel blote mensen en natuurlijk weer een Nederlandse film, waarin bloot schijnt te moeten. Op een gegeven moment zei jij, dat een meisje naast jou onder haar kleding zat te wriemelen. Ik zei nog tegen je:
''Let daar toch niet op, man'', en ik werd kwaad toen jij in mijn oor fluisterde:
''Ik had niet in de gaten, dat ze het met mijn hand deed, darling.''
Toen werd ik echt giftig en schold je keihard uit voor ploert. Iedereen keek naar ons.''

''Het was maar een geintje, darling.''

Schrijver: kees niesse, 23 mei 2013


Geplaatst in de categorie: humor

5.0 met 1 stemmen 82



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)