Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Er waren geen eieren meer

Wouter en Mien krijgen vaak visite. Meestal familie of kennissen en dan moet er altijd jenever en bier worden gedronken en de muziek van de bandrecorder moet hard staan met feestliedjes en smartlappen. Mien hoor je er dan bovenuit als ze de zangeres zonder naam hoort zingen, zoals Aan de muur van 't oude kerkhof, Ach vaderlief drink niet meer en Als ik naar je blinde ogen kijk en een bosje rode rozen voor je moeder van die blonde Charlene. Iedereen zingt mee en is het een kabaal van jewelste.

Na afloop van het feest willen ze allemaal nog een bak koffie drinken en een boterham met een gebakken ei. Mien ging keihard galmend naar de keuken om koffie te zetten en toen ze in de koelkast keek zag ze, dat er geen eieren meer waren. Ze riep haar kerel, maar die was zo dronken als een toeter. Nelis, die naast hem zat, zei: ''Hé ouwe bok, Mien roept je, ze wil een beurt.''. ''Dat ben ik al verleerd, Nelis'', en hij ging naar de keuken.

''De eieren zijn op, vraag jij even aan Carla hiernaast of ze nog tien eieren heeft, de gasten willen brood met een gebakken ei''. ''Doe ik'', en dat deed hij maar al te graag, want hij was gek op zijn gescheiden buurvrouw. Hij deed een trui over zijn bloes en een sjaal om zijn nek, want buiten vroor het en er stond een harde wind. Hij verliet de woning en belde bij de buurvrouw aan. Er brandde nog licht in de kamer. Ze riep: ''Wie is daar?''. In de straat is al een paar keer een oude vrouw in haar woning beroofd en soms ook nog mishandeld, dus iedereen is nu voorzichtig geworden en moet men eerst weten wie er voor de deur staat.

''Ik ben het, Wouter''. ''Oké, ik kom er aan''. De deur ging open en daar stond de jonge buurvrouw Carla, die gek is op haar buurman, maar vaak ruzie had gehad met Mien. Logisch, want Mien had best in de gaten, dat zij haar man verleidde en soms knuffelde in de steeg naast het huis als het weer het toeliet.
''Kom binnen schat'', en ze omhelsde hem en gaf hem een zoentje.
''Je stinkt behoorlijk naar de drank, ouwe.''

''Ja, we hebben visite van de kaartclub en dat zijn stevige drinkers en nou willen die gasten nog koffie en brood met een gebakken ei, maar die zijn op. Heb jij nog een doos over, lieve schat?''
''Ik heb die herrie gehoord, ik lag net nog te vrijen met Wendy. Ze is nog in de kamer, ga maar effen naar haar toe, dan kijk ik voor de eieren.''
Hij met een sneltreinvaart naar de kamer. Die was rossig verlicht met schemerlampjes en daar zat Wendy bijna naakt op de bank met een glas whisky in haar hand.

''Hé Wouter, leuk dat ik je zie, Carla heeft het vaak over je, dat je haar zo lekker kan knuffelen. Moet je ook een whisky, schat?''
''Lieverd, ik ben al bezopen, ik kan niet lang wegblijven, want ik moest van Mien vragen of Carla nog eieren heeft, want de visite wil nog koffie met een gebakken eitje op een snee brood.''
''Ja, we kennen Mien, dus schiet maar gauw op, voor het weer bonje wordt. Jullie maken wel een klere-herrie zeg en we hoorden Mien er boven uit. We moesten meer lachen dan vrijen.''

Carla had nog een doos met eieren gevonden en gaf die aan Wouter en ging weer gauw naar de feestgangers. Mien stond weer tegen hem te mopperen: ''Wat blijf je altijd lang weg als je bij haar bent, had ze weer wat nodig?''. ''Klets niet, je weet toch dat ze lesbisch is en trouwens ze had visite van haar vriendin, die hield mij even aan de praat, zodoende.''

Op zijn leeftijd mocht hij nog graag bij jonge vrouwen zijn. Bij Mien hoefde hij niks meer te proberen, want ze keerde zich meteen om in bed en mocht hij blij zijn niet op de grond te belanden.

De volgende dag stond Mien met Carla te praten. Mien zei: ''Binnenkort gaan we verhuizen naar een bejaardenhuis in een mooie buurt''. Carla: ''En ik met mijn vriendin ook, waar het stiller is.''
''Hoezo, verhuizen jullie dan ook'', vroeg Mien blij geworden. ''Nee Mien, we blijven juist hier''.

Schrijver: kees niesse, 14 juli 2013


Geplaatst in de categorie: drank

5.0 met 1 stemmen 1.059



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Kees niesse
Datum:
17 juli 2013
Email:
c.niessehotmail.com
Hallo Joanan, Het echtpaar Wouter en Mien zijn al lang overleden. Het waren mijn overburen, waar ik een goed contact mee had. Een lesbische buurvrouw hadden ze niet, is verzonnen. Helaas heb ik zelf ook geen lesbische buurvrouw.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
15 juli 2013
Of jij Wouter bent en je vrouw Mien is mij niet helemaal duidelijk en dan is het overtuigend. Ik geloof echt dat je een lesbische buurvrouw hebt, met wie je geregeld knuffelt. Je bezopenheid is vaak heel lollig en je weet simpele gegevens tot literatuur te verheffen! Je bent de Hollandse Céline!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)