Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Puinruimen aan de Ringbaan West te Tilburg

Lange, lange tijd heeft een gebouw met grijsgekalkte muren en een zeer mistroostige uitstraling dat ik vanuit mijn woning kon observeren, het straatbeeld gedomineerd in mijn wijk totdat heftrucks met mechanische, haast voorwereldlijk aandoende "muilen" aan de sloopwerkzaamheden zijn begonnen.
Ik zie ze nu af- en aanrijden; ze zetten hun metalen tanden in het beton tot de muren vallen en ineenstorten.
De organisatie "Amarant" zal hier een groot, multifunctioneel gebouw dat vele diensten zal huisvesten, doen verrijzen dat de plaats in zal gaan nemen van het oude, vervallen bouwsel dat een merkwaardig, mysterieus en onbekend innerlijk had en bewoners die mij nooit bekend zijn geworden. Nu resteert een kale vlakte, maar het uitzicht uit mijn raam zal voorgoed en ingrijpend veranderen....Een felgekleurde banner met enthousiasmerende tekst kondigt al aan wat er zal gaan gebeuren....

Schrijver: I. Broeckx, 17 juli 2014


Geplaatst in de categorie: woonoord

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 70



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)