Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De droom van een architect

Het honderdjarige park moet aan haar zoom een nieuwe, kolossale villa verwelkomen. Maar deze villa is in feite een restaurant, met het uiterlijk van een gigantisch, uitvergroot herenhuis met talloze vierkante ramen op haar twee verdiepingen en een kolossaal grijs puntdak van leistenen waaronder een mysterieuze zolder zich schuilhoudt.

Als kinderen knutselden wij hele steden in elkaar uit kartonnen bouwplaten of uit legostenen. Het moet dan ook de jongensdroom van een onbekende architect zijn geweest eens in werkelijkheid zo'n bouwwerk neer te zetten dat eeuwen kan trotseren, uit harde, solide stenen en niet meer uit fragiel, kwetsbaar karton.

In de zomer verpozen mensen op het terras dat vanuit de verte gemeubileerd lijkt als een poppenhuis met petieterige rieten stoeltjes en tafeltjes

Interieur en menu van deze gigantische stenen kolos blijven voorlopig voor mij nog mysterieus en onbekend......

Schrijver: I.Broeckx, 5 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.0 met 1 stemmen 6.514



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
6 oktober 2015
Net zo bizar en afzichtelijk als de plannen van architecten om langs de Zeeuwse kust talloze woningen te laten verrijzen. Het negatieve, Belgische voorbeeld achterna. Denk je dat je lekker op een Zeeuws naaktstrand kunt genieten van anonieme natuurweelde, word je gefilmd door perverse bewoners van de oprukkende strandwoningen, die dat zonder gêne op internet plaatsen. Geen wonder dat veel Nederlanders naar Zweden en Noorwegen verhuizen. Ruimte, mensen, ruimte verlicht de geest!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)