Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Onttakeling en wederopbouw aan de Professor Cobbenhagenlaan in Tilburg

De Professor Cobbenhagenlaan in Tilburg toont de laatste maanden een ronduit ruïneuze aanblik die zelfs in de verte en met enige fantasie aan een "oorlogssituatie" doet denken, nu de gebouwen van het Theresialyceum en dat van Bureau van Spaendonck goeddeels of gedeeltelijk onttakeld zijn en nu de drilboren en andere zware mechanische apparatuur het heft in handen hebben en het roer schijnen te hebben overgenomen en nu gehelmde mannen met kruiwagens af en aan lopen.
Het eens zo majestueuze en prestigieuze gebouw van Bureau van Spaendonck is veranderd in een staketsel met kale, holle ruimten waar de wind omheen speelt en waarin zij vrij spel heeft.....

Conrector Plevoets lichtte in een gesprek de ontstane en toekomstige situatie toe: "Ons gebouw dateert van 1965 en is nodig aan een opknapbeurt toe. Na 35/50 jaar zal een algehele facelift gaan plaatsvinden. Onder meer waren de lokalen te klein, er was een slecht klimaatbeheer en hoge energiekosten, er was geen luchtverversing en een slechte akoestiek. 80% van de lokalen aan de oost- en noordzijde zal dus verbouwd worden en er zal een geheel nieuwe gymzaal komen en een nieuwe conciërgeloge. Dit alles onder regie van projectmanager Marcel van Erven en architect Hans Wijffels.

Het schitterende eindresultaat en toekomstperspectief zal straks zijn dat de drie gebouwen aan de Professor Cobbenhagenlaan: het gebouw van Van Spaendonck, de toren van West Point en het gebouw van het Theresialyceum in een architectonisch en esthetisch verantwoorde driehoek door hun kleurige Ledverlichting aan hun gevels met elkaar in interactie zullen staan en zullen communiceren......

Schrijver: I.Broeckx, 21 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: school

3.0 met 1 stemmen 101



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)