Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

leuk boerenbestaan op hoge leeftijd

BOER AF

de boer was van boerenafkomst en kreeg het kleine boerderijtje van vader en opa en breide het een beetje uit en op zijn vijfenzestigste hield hij er mee op en begon een tuin en nam een pony zodat er kinderen kwamen en ging fietsen en at roggebrood met spek en schreef een boek over zijn eenzame leven op de boerderij in een afgelegen dorpje in Friesland en toen kwam omrop fryslan om hem te interviewen en kwam hij op tv en kreeg wat aan spraak en toen vergat iedereen hem en hij versmerigde en kwam niet meer buiten en lag niet te wachten op berchhiem en de thuiszorg en tafeltje dekje maar toen werd het winter en het sneeuwde en de kachel liet hij uit en bleef liggen . Maar het werd toch weer voorjaar zijn leven zat er nog niet op daarom nam hij het vliegtuig naar amerika en bekeek de natuur enz o schreef hij weer een boek met fotos en was blij dat hij niet in harnas was gestorven ging naar de kerk en werd gelukkig honderd jaar en nam een hondje waar mee hij liep en een bootje en zo had hij een leuke oude dag een vrouw heeft hij nooit gehad dat zat hem wel eens dwars maar hij wist niet beter meer hij was nu eenmaal boer en getrouwd met het vee.

Schrijver: foppe oostenbrug, 11 augustus 2017


Geplaatst in de categorie: dieren

4.5 met 4 stemmen 142



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 augustus 2017
De grote, wereldberoemde, Franse dichter Arthur Rimbaud schreef 'Een seizoen in de hel', waarin hij zijn belevenissen met de dichter Paul Verlaine bezong. Hij eindigde zijn prozagedicht met een ode voor de boer, die hij het liefste wilde worden en zijn. In wezen stammen we allemaal af van het boerenleven. Het is velen naar de kop gestegen, zeg maar. Ze kijken onterecht op het simpele, eenvoudige, natuurminnende leven neer. Maar hoogmoed komt...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)