Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

MAG IK U OOK WAT VRAGEN?

Van de week kreeg ik bericht dat ik op de lijst ben geplaatst om binnenkort een nieuwe ICD geïmplanteerd(al weer m'n derde) te krijgen. Bij mij wordt hij onder de borstspier geplaatst, omdat mijn huid te dun was/is. De eerste keer gebeurde het onder plaatselijke verdoving. Helaas de spier zelf kan niet verdoofd worden – dus kort gezegd dat deed echt erg veel pijn. De arts heeft nu toegezegd dat ik deze keer een klein roesje krijg toegediend. Een hele geruststelling.
Maar goed het blijft altijd even spannend. Lig er verder niet echt wakker van maar toch… toch, ook al wil je het niet - die pijnlijke herinneringen diep weggestopt - , je droomt er soms over.

Ik droom, dat ik op de operatietafel ligt, en de arts voordat hij het mes in me zet, nog enkele vragen stelt zo van: ‘Meneer de Boer ik ben verplicht u nog enkele vragen te stellen in verband met het Corona virus.
Meneer de Boer, bent u de laatste tijd nog in het buitenland geweest? Dacht het niet hè – goed zo. Nog een “Big Event” bijgewoond – vast niet hè. Nog met mogelijke Corona patiënten een feestje gevierd – zo’n type lijkt u me niet toch, hè? Goed zo, dan kan het mes erin.’

‘Ho, ho, meneer de specialist, mag ik u voordat u aan de slag gaat ook iets vragen? Dat recht heeft een patiënt toch ook heden ten dage?'
‘Maar natuurlijk meneer, vraagt u maar.’
‘Waar bent u het afgelopen weekend eigenlijk geweest? Ik vraag het u in alle bescheidenheid, u ziet een beetje bleekjes, was het een groot en heftig feest? Dacht het wel hè. Hopelijk heeft u niet te erg gebeest. Alhoewel? Heeft u de drank een beetje kunnen laten staan? Moeilijk lijkt me hè? U heeft waarschijnlijk de alcoholische versnaperingen toch niet aan u voorbij kunnen laten gaan?
Misschien dat u nu denkt wat een brutale vlerk – ik spuit hem plat en ga maar snel aan het werk. Ach weet u het zou toch zonde zijn voor mij en uw carrière, als het mis zou gaan, want dat wat wij natuurlijk niet willen is dat u zich aan dit klusje zou gaan vertillen.’

‘Nou zeg,’ oppert de specialist, ‘dit heb ik nog nooit meegemaakt; zo’n brutaliteit.’
‘Ach meneer de specialist het is maar een kleinigheid, maar het viel me op, u lijkt echt ziekelijk bleek en wat ik nog zorgelijker vind is dat uw handen al de hele tijd heel lichtjes trillen. U bent toch niet de drager van een kleine kater?’

Gelukkig is het bovenstaande vraaggesprek slechts maar een bizarre droom, over wat mogelijk te gebeuren staat later.
Maar toch… . Komen wij elkaar niet meer, zonder enige schroom, onder oren of ogen.
Dan is het dus iets anders gelopen dan gepland en als ik het met een enkele reis hogerop heb moeten bekopen, dan weet u het bij dezen, dan heeft die deugniet van een specialist, mij overduidelijk toch een beetje voorgelogen.

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 15 juni 2020


Geplaatst in de categorie: overig

4.0 met 1 stemmen 65



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)