Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het woongenot is even weg!

Huize T staat de laatste weken in het teken van: behangen, witten maar vooral: rommel, troep en ongein. Iedereen die wel eens een woonkamer aangepakt heeft weet nu meteen wat ik bedoel. Een woonkamer is niet voor niks aan die naam gekomen, je woont praktisch in je woonkamer en als die dus een grote beurt krijgt, dan is woongenot heel erg ver te zoeken, dus…

Zo begonnen we een paar weken terug met de simpele dingetjes, plinten verwijderen, waarbij meneer T zo slim was om ze te nummeren, want die dingen gaan natuurlijk ook weer terug, hebben de goede maat, prima kleur en zien er nog gelikt uit, dus dat hoefde niet nieuw!

Dan moest het oude behang eraf en ook dat ging in twee dagen, alles op het gemak dus, alhoewel wij ons met die actie niet bemoeiden, maar dit terzijde enne, wonen in woonkamer was dus al echt geen genot meer, want ik ben zo allergisch voor rommel, zooi en dat soort dingen dat….juist, ik zoveel mogelijk uit de buurt bleef!

De afspraak voor de jongens die kwamen witten en behangen was gisteren. En weet je, wat ben ik blij dit te hebben laten doen! Het plafond was twee maal nodig ( maar ach na 17 jaar mag dat ook wel) en het behang is prachtig, geweldig en fenomenaal! Natuurlijk zitten we nog niet zoals het zou moeten, maar halverwege is het al wel. En als meneer toch even door wil gaan zeg ik: luister maat: we deden er drie weken over om zover te komen dat het belangrijkste gedaan is, verwacht nou niet dat je in twee dagen helemaal klaar bent, daar komt niks van in…

En hij luistert, jawel, hij neemt goede raad aan, dus nou zitten (lees hangen) hier twee mensen in een driekwart afgemaakte woonkamer en de rest, nou die komt ongetwijfeld wel hoor, de wereld draait door, de zon schijnt en morgen is er weer een dag, heb ik begrepen! Haastige spoed is zelden goed tenslotte…

Schrijver: An Terlouw, 1 oktober 2022


Geplaatst in de categorie: werk

3.7 met 11 stemmen 466



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)