Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Hoofdstuk 4: Eindelijk bij de kassa

U heeft het misschien al meegemaakt: bent u eindelijk aan de beurt, zegt de caissiere verveeld:
'O (of: 'shit'), de kassarol is op!'
Wind u niet op. Het vervangen van de kassarol is een klusje van 23 seconden, in principe. Heeft u haast, is het koopavond of spitsuur, of rekent u af bij een vakantiehulp of zaterdagkracht, dan moet u rekenen op een minuut of tien.
Zo. Alle boodschappen zijn nu aangeslagen of gescand. Let goed op: de caissiere zal u nu, heel snel achter elkaar, een aantal vragen gaan stellen die u zonder aarzelen met ja of nee moet kunnen beantwoorden. Ze zal u bijvoorbeeld vragen of u zegeltjes spaart:
'Spaart u zegeltjes?'
'Spaart u Air Miles?'
Of u een klantenkaart heeft:
'Heeft u een klantenkaart?'/
'Heeft u een Bonuskaart?'/
'Heeft u een Klant-is-Koningkaart?'/
'Heeft u een Sparkaart?'

en, soms, of u nog lege flessen heeft ingeleverd:
'Statiegeldbon?'
Tenslotte stelt ze de vraag:
'Wilt u een tasje of gaat het zo mee?'

! Wat kan ik eigenlijk met zo'n klantenkaart?
Zegeltjes en klantenkaarten zijn er in verschillende soorten. Elke supermarkt heeft een eigen systeem waarmee u kunt sparen voor fikse kortingen op luxe huishoudelijke artikelen zoals (ovenbestendige) pyrexschalen, hardplastic Tupperwarebakjes, melkopschuimkloppertjes of duurzaam geemailleerde Romertopfs.
Bij de servicecounter of informatiebalie kunt u gratis informatie krijgen over het spaarsysteem dat uw supermarkt hanteert.
Betaalt u contant, probeer dan uit het assortiment voor een niet op hele euro's afgerond bedrag aan artikelen te selecteren. U kunt dan namelijk bij het betalen aan de caissiere vragen:
'Wilt u er 47 eurocent bij?'
en dat is een heel slimme manier om uw portemonnee in 1 klap te ontdoen van al die rottige 1-,2- en 5 euromuntjes!

Schrijver: Olijf, 20 oktober 2002


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.1 met 7 stemmen 931



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Cliff
Datum:
26 augustus 2005
Email:
Radio538Quicknet.nl
Dikke bullshit, ik ben zelf die zaterdaghulp en werk nu fulltime omdat het vakantie is. (Vaste) Klanten weten vaak waar wij het als cassieres (ik kassier) over hebben. Vaak zeggen klanten al ja als ik de vraag nog niet eens compleet gesteld heb. En of mevrouw/meneer een tasje wil dat geeft de klant altijd zelf aan. Wel bij Vomar Voordeelmarkt. Wij vragen ook niet om flessenbonnen. Dat kan een klant wel eens vergeten maar dat komt zelden voor. En al komt dat dus een keer voor dan scan ik de flessenbon even en dan geef ik het wisselgeld terug. Ik ben niet verantwoordelijk dat de klant flessen koopt waar statiegeld op staat. Sarcasme om niks. Snap niet waar je je druk om maakt. Klanten die dus zo denken zijn zeikerds. Ik mag het nu zeggen dus doe ik dat ook. :-)
Naam:
julia
Datum:
19 december 2002
Email:
heerlijk geschereven,
er zit een lekker sarcasme in daar hou ik wel van.
Je hebt nog eens helemaal gelijk ook.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)