Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Afscheid van mijn vriend.

Bolleke, je hebt een veel tekort leven gehad!
Je was zo'n lieve pony, dat is met geen woorden te omschrijven.
Je kwam bij mij op je 7 maanden en bent maar 13 jaar mogen worden.
Je bent niet plots gestorven. Je hebt geleden en gestreden … en ik samen met jou.
Je dood is zo onrechtvaardig, noch jouw noch mijn schuld.
De schuld van de mensen die het zo leuk vonden je steeds te voederen.
Je kreeg van mij alleen het allerbeste maar de mensen dachten dat dat niet genoeg was.
Je bent bezweken door het voederen van de mensen.
Ik heb hen gesmeekt, me kwaad gemaakt, Gaia gecontacteerd, de dierenbescherming, je hebt in de krant gestaan. Niets heeft mogen helpen, de mensen voederden verder. Ook toen je nog amper kon rondlopen. Een week heb je in je stalletje gelegen, een week heeft de dierenarts elke dag langs geweest en ik heb bij je gewaakt en geslapen. Ik wou je niet laten gaan maar je hebt de strijd moeten opgegeven.
Bolleke je dood had niet zo vroeg mogen komen, de mensen weten niet hoe een groot verdriet ik heb nu je niet meer bij me bent. De mensen hebben je vermoord. Het spijt me dat ik dit niet heb kunnen vermijden.
Ik denk dat, als er een hemel bestaat, er meer dieren wonen dan mensen!

Schrijver: Gritje, 30 mei 2004


Geplaatst in de categorie: dieren

0.3 met 9 stemmen 1.008



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)