Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Goed begin....

‘We moeten toch gauw eens een afspraak maken!’ ‘Ja, dat doen we zeker. We bellen wel hè’.
Maar vervolgens verstrijken de dagen… en de weken… en de maanden… Want je bent druk, druk, druk. Het dagelijkse jachten en jagen. En voor je het weet ben je je belofte vergeten. Je wil wel, maar er kómt gewoon niets van dat bellen. En dat terwijl je je nog wel zó had voorgenomen die oude vrienden, die goede kennissen of die verre maar toch zo aardige familie weer eens op te zoeken.
Dan vinden we die kerstkaart op de mat van de kennissen die we echt al een tijdje uit het oog zijn verloren. En we lezen, naast de gebruikelijke beste wensen: ‘Al wéér een jaar voorbij. Kunnen jullie op 11 februari? Bij ons thuis!’ We hangen meteen enthousiast in de telefoon. Toch! ‘Natuurlijk komen we, gezellig hoor’.
Fantastisch idee, vind ik.
Dus hoe schrijf ik nu onze kerstkaarten? Juist! Met mijn agenda van het nieuwe jaar ernaast. Daarin prik ik ijverig allerlei data en kruis ze aan.
Een goed begin is het halve werk.

Schrijver: Nell van den Bosch, 21 november 2004


Geplaatst in de categorie: kerstmis

4.1 met 36 stemmen 2.536



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Annet Burgers
Datum:
22 november 2004
Email:
burgersannettehotmail.com
Waarom geeft iemand hier een 4 voor? Niet eens met de boodschap? Of vindt die persoon de schrijfstijl niet goed?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)