Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Lente

Ik ben als een koe die de wei weer in mag. Opstandig, springerig en te vet.
De lente is er weer.
Ergens in mijn systeem zijn de alarmbellen afgegaan. Ik wil dat alles, nieuw, beter, mooier, geiler, fantastischer en vooral anders is. Ik wil rondjes rennen. Mijn bleke vel op mijn grijze stoel laten liggen. Alle aanhang de deur uit doen. Met de noorderzon vertrekken. Uren op een terras zitten. Kijken over de heuvels in Toscane. Lange lome avonden verwend worden met eten, wijn, mannen en muziek. Slapen op een zeilboot met de sterrenhemel boven me. Ik wil de gehele nieuwe zomercollectie van Armani. Ik wil alle zomerschoenen van Paul Warmer. Ik wil nooit meer hoeven werken. Kreeft eten op de Seychellen. Het haar van Cindy Crawford. Het lichaam van Gisele Bündchen. Lopen over het strand. Slenteren in Parijs. Mijn vrienden trakteren op een vakantie.
Ik wil voor altijd onthaarde benen.
Mooie tenen.
Kunnen vliegen als een meeuw.
Ik wil liggen op het gras onder de beukenboom naast de Burcht.
Met een glas witte wijn.
En luisteren naar het leven in de stad.
Lachende ouders.
Huilende kinderen.
Krakende fietsen.
Ruisende bladeren met staalblauwe lucht.
Genieten.

Schrijver: Muze, 30 maart 2005


Geplaatst in de categorie: jaargetijden

2.0 met 4 stemmen 1.168



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)