Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Getinte regenboog

Ik vraag me zoveel dingen af. De wereld is mij vreemd. Mijn geloof is gebroken. Ik voel me alleen en ontheemd. Mag je niet meer naar één man verlangen? Er is maar één vraag die op mijn ziel rust. Als een vrouw enkel naar een man verlangt, waarom kan zij dan niet tot hem behoren? De wereld erkent monogamie, maar valt er dan niet veel te zeggen voor polygamie? Een vrouw wil enkel liefde. Zij zal enkel liefde tonen aan een man die haar beroeren kan. Waarom zou een vrouw dan niet mogen toebehoren aan die ene man?

Mannen zijn jagers en jagen op elke vrouw. Zij spelen met vuur. Het oudste beroep in de wereld zou zonder hun natuur immers niet bestaan. Nee, een man die kun je niet vangen. Beroof hem niet van zijn vrijheid. Dat belooft geen plezier.
Wij kennen allemaal normen en waarden. Toch blijft een mens een dier.

Een ieder wenst rooskleurige liefde. Een op aarde, hemels bestaan.
Erken dan ook de passie van een man die ooit weer zal gaan. Herken ook deze liefde. Dus wees dan niet passief.
Elk ding onder de hemel kent zijn tijd. Het leven is kort.
Veel dingen zijn relatief. Toch sluit ik mijn tekst af met deze simpele woorden.
Schat ik heb je lief.

Schrijver: Mariska van der Linden, 10 juli 2005


Geplaatst in de categorie: religie

2.3 met 6 stemmen 985



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)