Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bezem kopen..

Even een bezem kopen. Een gewone straatbezem. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, dus loop ik een winkel voor huishoudelijke artikelen binnen op zoek naar de afdeling bezems.

Ergens in een hoekje, tussen de bloempotten, zie ik een paar bezems staan. Ze zijn zelfs in de reclame: van Euro 3,79 nu voor 3,76. Drie centen goedkoper. Daar kun je mee thuis komen. Ik pak een bezem en sta vervolgens alleen met de stok in mijn handen. De stoffer ligt ernaast. Boven op de stoffer een gat waar je de stok in moet steken. Dat doe ik, maar voor ik de kassa bereik valt de stoffer al van de stok af. Er zijn twee kassa’s. Op één daarvan een bordje: ”buiten gebruik”. Achter de andere kassa bevindt zich ook geen caissière. Als ik rond kijk, zie ik twee caissières een partij Mickey Mouse-bekers uitpakken. Op de planken staan nog maar zeshonderd van die bekers, dus kan ik me voorstellen dat die nieuwe exemplaren meteen uitgepakt moeten worden. Want stel je voor dat er vandaag zeshonderd klanten zo’n ding kopen. Dan kun je maar beter goed voorbereid zijn. Een klant met een bezem moet dan maar even wachten.

Uiteindelijk word ik dan toch nog geholpen. Ik wijs de caissière op de stoffer die, nu al, steeds van de stok valt. Ze knikt begrijpend: ”ik ben blij dat u dit knelpunt signaleert”, zegt ze.
“In ons kwaliteitstraject heeft deze bezem een lage prioriteit”. Ze zegt het zonder te lachen en zonder blikken of blozen gaat ze verder: ”U kunt het beste een spijkertje onder aan de stok aanbrengen. Anders valt de stoffer er steeds af”, voegt ze er overbodig aan toe. Dit doet een consument grommen van nijd en dus zeg ik - terwijl ik vertrouwelijk naar haar toe buig -:
”Zou het, in het kader van de productbegeleiding, alsmede in het kader van het aanpakken van verbeterpunten, niet raadzaam zijn deze bezem meteen, met het spijkertje reeds aangebracht, aan de cliënt ter beschikking te stellen?
Zou dat niet grensverleggend zijn? Revolutionair in de bezemwereld?"

Ze kijkt me glazig aan. Haar collega staat op en laat een paar Mickey Mouse-bekers vallen. Ik bied haar behulpzaam mijn bezem aan. Ze pakt hem aan en onmiddellijk valt de stoffer eraf. Ze zegt: “Ik hoorde net uw analyse. Dat was een goede vertaalslag met betrekking tot ons kwaliteitstraject. Ik zal dat meenemen in onze eerstvolgende meeting over marktstructuur en zelfsturende strategie. Daarnaast kunnen we dan een diepte-analyse maken die terugkoppelt naar de totaalsituatie.”

Ik kan er echt niet meer tegen en ren half krankzinnig de deur uit. “Meneer, meneer!”, roept de caissière. ”We hebben net een significant verbeterde milieubestendige floorcleaner binnengekregen..”

En ik wilde toch echt alleen maar een bezem voor NU Euro 3,76…

Schrijver: Paco, 8 december 2005


Geplaatst in de categorie: humor

3.4 met 9 stemmen 1.441



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
wil
Datum:
10 januari 2006
SMULLEN. Echte humor bestaat dus nog!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)